HTML doboz

baloldali-logo-v2.png

Megalapozott kritikák

2013.04.14. 15:42

Ha a Fideszt külföldről kritizálják, úgy viselkedik, mint egy hisztis hatéves – csak az a szomorú, hogy a stratégia bejön nekik. Holott aki valamennyire is járatos a diplomácia világában, tökéletesen tudja, hogy az Orbán-kormányt érő kritikák többsége nemcsak jogos, de a külföldi kormányzati szereplők sokszor még a magyarországi szakértőknél is felkészültebbek – akár beszélik a nyelvet, akár nem.

A Fidesz demokrácia-felfogását, alkotmányjogi ámokfutását, racionalitás-ellenes világképét és gazdaságpolitikáját az elmúlt időszakban rengeteg kritika érte külföldről. A Fidesz kritikákra adott válasza alapvetően a következő állításokban merül ki:

  1. A kritikusok gazdasági érdek motiválja, ha például egy francia kormánytag talál kivetnivalót Orbán Viktor politikájában, nyilván azért mondja ezt, mert a magyar kormány megsértette a GDF-Suez és a Sodexo érdekeit.
  2. A kritikusok a nemzetközi balliberális oldalhoz tartoznak, politikailag motiváltak a jobboldal ellen, ezért állításaik megalapozatlanok és elfogultak.
  3. A kritikusok nem ismerik a magyar viszonyokat, a magyarországi ellenzék tájékoztatja őket (szándékosan félre, természetesen), így nem látják, hogy Magyarországon demokrácia és sajtószabadság van.

Mindhárom állítás hülyeség. Az első azért, mert bár az Orbán-kormány valóban megsértette néhány multinacionális cég érdekeit, és e cégek nyilvánvalóan komoly befolyással bírnak, azért a Fideszt érintő kritikák ennél sokrétűbbek. Ha ugyanis racionálisan járnának el a kritikusok, nyilván inkább a magyar gazdasági lépéseket kritizálnák, megpróbálnának az EU-nál közbenjárni a jogsértések miatt. Meg aztán nem egy olyan kritika érkezett, amely a gazdasági érdektől független, Bulgáriától Szlovéniáig, akiknek igazán nem sérültek jelentős gazdasági érdekei Magyarországon. Másrészt pedig piacot nem érdekli, hogy Orbán Viktor demokrata-e, illetve csak annyiban, amennyiben az profitja ezért veszélybe kerül. De például a magyar sajtószabadság a Tesco és az Auchan tulajdonosának pont annyira fontos – ha épp nem érdekli a téma magánemberként –, mint Kövér Lászlónak a műköröm-ápolás. 

20111215-kim-lane-scheppele.jpgHogy a kritikusokat a nemzetközi balliberális oldal mozgatná, szinte viccszámba megy. Természetesen a baloldal kritikusabb Orbánnal szemben, de például Angela Merkel, José Manuel Barroso és Viviane Reding meglehetősen könnyen bizonyítható módon jobboldaliak, de mondjuk Hillary Clinton vagy Charles Gati sem Marx összes műveit bújják szabadidejükben. Az orbáni retorikában már a nyugat-európai jobboldal is baloldali, ami egészen egyszerűen a valóság elferdítése. A kritikusok gonoszságát is ezzel a módszerrel próbálják bizonyítani, azaz egyszerűen meghamisítják, amit egy kritikus mond, majd felháborodnak rajta. Mondjuk így nem nehéz.

A harmadik típusú reakció a kormány részéről, hogy az ellenfelek nincsenek tisztában a tényekkel, mert rosszindulatúak vagy rosszindulatú liberálisoktól tájékozódnak. Itt a Fidesz két eszközt alkalmaz: egyrészt képes egy négyoldalas kritikából kiválasztani azt a fél sort, ami valótlan állítást tartalmaz, és ezzel hitelteleníteni a tökéletesen megalapozott három és háromnegyed oldalt. Ez egy klasszikus kommunikációs fogás. Ugyanúgy, ahogy megpróbálják a néhány megalapozatlan kritikát előtérbe állítva és véres kardként mutogatva meggyőzni híveiket. Nem az állításokkal vitatkoznak, hanem azok egy részével, az összkép helyett a részlet részletére koncentrálnak.

Aki ráadásul ismeri a diplomácia világát, tökéletesen tudja, hogy a nagykövetségek pontosan követik a magyar politikai élet legkisebb rezdüléseit is. Akik a kormányoknak jelentenek (így működik a magyar nagykövetségi rendszer is, még mielőtt) az adott országban élnek, pontosan az a dolguk, hogy figyeljék a változásokat. És ők nemcsak egy forrásból tájékozódnak, ugyanúgy olvassák a Magyar Nemzetet és a Népszabadságot, ugyanúgy beszélnek a jobb-, mint baloldali jogászokkal és politikai elemzőkkel.

Érdemes megnézni a Fidesz-kormány egyik legkitartóbb kritikusának, az amerikai Princeton egyetem professzorának nyilatkozatát a Helsinki Bizottság előtt. Ez a szöveg bizony bárhol a világon megállja a helyét felkészültségben. Nem véletlen, hogy a kormánypárti ifjúkonzervatívok is csak azzal tudják vádolni Scheppelét, hogy szerintük ronda, és nem mernek az állításaival érdemben vitatkozni. Nem meglepő, mert nem is lehet. (Jó, azt még felhozzák, hogy nem tud magyarul, ami mondjuk tételesen nem igaz, meg ráadásul azt is állítják, hogy nem igaziak a neki szóló fenyegetések, amiről pedig, amennyiben nem törték fel Scheppele e-mail fiókját, nem sokat tudhatnak.)

Persze vannak túlzó és megalapozatlan kritikák is a Fidesszel szemben, Bartus László és Paul Lendvai tudna erről mesélni. Károsnak is tartjuk őket, hiszen segítenek a kormánynak hitelteleníteni a jogos aggályokat. Nem igaz azonban, hogy a kritikusok többsége ne komoly tárgyi tudás birtokában és értékalapon bírálná Orbán Viktor politikáját. Egyszerűen azt érzik, hogy a hétpercenként módosított Alaptörvénytől a választási törvényen át a médiatörvényig Orbán Viktor politikája veszélyezteti a magyar demokráciát. Márpedig ezek a politikusok és szakértők, az Orbán-kormány kritikusai, bár sokfélék, egyvalamiben bizonyosan egyetértenek: mindannyian elkötelezettek a demokrácia mellett. És úgy látják, Orbán nem az.

47 komment

Címkék: orbán fidesz külföld kormány demokrácia kritikus balliberális scheppele

A bejegyzés trackback címe:

https://balrol.blog.hu/api/trackback/id/tr545222343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netuddki. 2013.04.15. 09:05:31

"Márpedig ezek a politikusok és szakértők, az Orbán-kormány kritikusai, bár sokfélék, egyvalamiben bizonyosan egyetértenek: mindannyian elkötelezettek a demokrácia mellett. És úgy látják, Orbán nem az."

Mi, Magyarországon élő, az orbán rezsimet első kézből tapasztaló magyar állampolgárok is messzemenőkig egyetértünk ezzel...

Fejesrob 2013.04.15. 09:35:38

Te kit nézel hülyének?

Ha Orbánék ugyanúgy nem nyúlnak a multikhoz, bankokhoz mint Bajnaiék, akkor itt az EU szerint legteljesebb demokrácia van. Akkor is, ha menetközben kilőnek pár ballib (vagy csak arra tévedt) szemet.

Sajnos ilyen a világ. Az Iráni demokrácia sem érdekelne senkit, ha nem lenne ott olaj. Viszont ha Orbán 2014-ben nem mutat fel gazdasági eredményeket (alacsony infláció, alacsony államháztartási hiány) a választók elköszönnek tőle.

Orbánnak abban teljesen igaza van, hogy nem Redinget és a többi EU-s faszfejet választják meg 2014-ben a magyarok, hanem őt.

Önmagában a kritika egy dolog, nincs az megírva sehol, hogy Orbánnak Scheppelét kell követnie, vagy tanácsai szerint kell eljárnia.

Azzal együtt, ezek hol voltak 2006-2010-ig? 2006 októbere után ezeknek semmiféle hitelük, tekintélyük nincs, ez azt hiszem látszik is.
Úgy jártak, ahogy a szerencsétlen őszinte liberális. Hiába gondolja komolyan, az SZDSZ miatt még évekig korrupt, simlis hazaáruló marad.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.04.15. 09:39:45

"A román alkotmány tiltja a kisebbségek önrendelkezési jogát. Brüsszel szerint ez az ő belügyük.
A cseh és a szlovák alkotmány szerint a Benes-i dekrétumokkal minden rendben.Az EU szerint is.
A magyar alkotmány egy férfi és egy nő törvényes kapcsolatát tekinti házasságnak.
Na ez már kivágta a biztosítékot. "

elwood 2013.04.15. 09:46:22

@Fejesrob: "Ha Orbánék ugyanúgy nem nyúlnak a multikhoz, bankokhoz mint Bajnaiék, akkor itt az EU szerint legteljesebb demokrácia van."

Te onnan abból a párhuzamos világból jössz ahol ez így volt, vagy feltételezésekre alapozol ?

regress 2013.04.15. 09:57:15

@wmiki: menj el a hittan tanárodhoz,ő majd szemlélteti veled,milyen a házasság.síkosítót vigyél

nu pagagyí 2013.04.15. 10:15:31

@wmiki: Az emberi alapjogok fontosabbak a közösségi jognál. Ha az egyes emberek nem gyakorolhatják szabadon alapjogaikat, közösségeik is csak látszabadságot élvezhetnek. Csak példaként, a "testvéri" szocialista országokba szakadt magyarok kizárólag néptáncban élhették ki autonómia iránti igényüket, vezetőiket a hatalom nevezte ki. Ehhez képest mind a mai szlovák, mind a román helyzet jobb, mint volt, nincs valódi gátja az ottani magyarok önszerveződésének és az anyaországi kapcsolatépítésnek sem. Illetve mégis van, a mai Magyarország nem jelent vonzó mintát az ottani magyaroknak, személyes szabadságukat nem szívesen cserélnék vissza a korábbi díszmagyarkodásra, nem akarnak gettómagyarok lenni szülőföldjükön.

Lencsés István 2013.04.15. 10:40:59

" .... Ha a Fideszt külföldről kritizálják, úgy viselkedik, mint egy hisztis hatéves. .... "

A kritika nem mindegy kitől jön .... A FIDESZ- t dicsérik is külföldön de arról nem írtok , ez a bal oldal által alkalmazott kettős mérce ....

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.15. 10:42:26

@Fejesrob: A 2014-es gazdasági eredményekhez megalapoztak: 2012-ben jó magasra emelték az inflációt az állami és önkormányzati rezsiemeléssel, 2013-ban pedig alacsonyan tartják a rezsicsökkentéssel, így szép kis kontrasztot teremtenek. Ez szerinted gazdasági teljesítmény vagy csak kampányhúzás?

Sir Galahad 2013.04.15. 10:43:10

Az első mondatban a lényeg: ahogy Orbánék a kritikára reagálnak, az bejön. A hazai ellenzék és a kormány külföldi ellenfelei nemigen veszik észre, hogy az olykor jogos, olykor bántóan alaptalan támadások csak erősítik Orbánt. Ha csöndben lennének, az emberek azzal foglalkoznának, hogy milyen rosszul élünk, így viszont kiválóan el tudja terelni a figyelmüket. Ráadásul ezek a kritikák döntő többségükben olyan elvont jogi kategóriákat feszegetnek, amit az átlagember úgysem ért, tehát tök mindegy, jogosak-e. Ettől az ellenzéktől, meg a külföldi bírálóktól ennyire futja, és ez elég rossz ómen azoknak, akik kormányváltást szeretnének.

a katona fehérben 2013.04.15. 11:13:18

@Fejesrob: Az az egy probléma van, hogy a banki különadót (most kapaszkodj meg!!) elsőként a Gyurcsány-kormány vetette ki, és a Bajnai-kormány sem törölte el, szóval már az első mondatodban eltévedtél.

Netuddki. 2013.04.15. 11:14:28

@Lencsés István: "A FIDESZ- t dicsérik is külföldön de arról nem írtok"

Pityuka! Sajna erről ti se írtok. Lehet nem is igaz, hogy a fideszt dicsérik is külföldön.

regress 2013.04.15. 11:29:20

@Fejesrob: te kit nézel hülyének? kuszaszem most tömi ki a bankokat pénzzel.na ki fog jól járni? és ahhoz a milliárdokhoz mit szólsz, amit az offshore haverok kitalicskáztak az országból? te is kinyalhatod a seggem...

regress 2013.04.15. 12:11:15

@Lencsés István:pistike ha a fidesz úgy viselkedik,jó pofán kell vágni.az használ.ha mégsem,többször meg lehet ismételni.

Blogger Géza 2013.04.15. 12:18:39

Mondjuk Scheppelét előhozni elég nagy öngól. Nem az a fő baj vele, hogy ronda, hanem hogy mérhetetlenül egyoldalú és elfogult, sőt leginkább hazug.

"Neither the opposition parties nor civil society organizations nor the general public had any influence in the constitutional process. "

Önmagában ez az egy mondat egy hazugságcunami. A Fidesz az összes parlamenti pártot meghívta konzultációra - más kérdés, hogy azok el sem mentek, vagy otthagyták. Volt alkotmány-előkészítő bizottság és mellette a Pozsgay-Szájer-féle. Volt nemzeti konzultáció.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.15. 12:21:31

@wmiki: Az EU-t egyre kevésbé érdeklik a kisebbségek, ezeket az ügyeket nemzeti hatáskörbe utalják. Legalább a cigányhelyzet miatt is egyre kevesebb kritikát kap az ország.
Az RMDSZ alkotmánymódosítási-javaslata a magyar kisebbséget is államalkotó nemzetként ismerné el, májusban lesz róla szavazás.

Egyébként idén a cseh elnökválasztáson az egyik jelölt már elismerte, hogy ha most hozták volna a Benes-dekrétumokat, akkor már a Hágai Nemzetközi törvényszék előtt állnának.

2013.04.15. 12:27:39

azzal a kijelentéssel, hogy bartus kritikái mennyire megalapozatlanok, várjunk még bő egy évet

Csetepaté márki 2013.04.15. 12:47:59

A cim: Megalapozott kritikäk

Na akkor ennyi mära eleg is volt.

Blogger Géza 2013.04.15. 12:49:25

"a hétpercenként módosított Alaptörvénytől " Igen, kb. ennyire tárgyszerűek és megalapozottak ezek a kritikák. :)

elwood 2013.04.15. 12:49:45

@Blogger Géza: "Volt nemzeti konzultáció. "

hehe. ez jó.

LallyPop 2013.04.15. 12:54:50

@Csetepaté márki: @Blogger Géza:

- Azzal hogy a kritikákat tulképp MI ALAPOZZA MEG, nem is terhelnék agitpropos barátaink a tisztelt publikumot.

- De ez elmegy, a durva az hogy az EB is ezen a szinten mozog.

balrol 2013.04.15. 12:57:49

@Ándi bácsi: Szóljon a következő bejegyzés erről? Állunk elébe.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.15. 13:23:58

@Blogger Géza: Tudod miért hagyták ott az alkotmányozást? Mert semmit sem fogadott el a Fidesz. Ugyanúgy, mint a Parlamentben, ahol egyetlen ellenzéki törvényjavaslatot sem fogadtak el, a többségről még a szavazást sem engedélyezték. Vagyis semmi befolyása nincs a magyar törvényekre az ellenzéknek.

Az alkotmány-előkészítő bizottság csak dísz volt, kidobták a kukába az alkotmánytervüket, ezen volt is kisebb felhördülés a Fideszben.

Volt nemzeti konzultáció tendeciózus kérdésekkel, valahol egy normális válasz sem volt. És hol van a válaszok összesítéséről készített hitelesített jegyzőkönyv?

Érdemes megnézni, hogy mikor írták az alkotmányt, mikor volt egyeztetés az ellenzékkel, mikor ült össze az alkotmány-előkészítő bizottság és mikor nemzeti konzultáció. Valahogy utólagosnak tűnik az egyeztetés...

balrol 2013.04.15. 13:52:08

@Ándi bácsi: De, mert a kritikákról szól :) Amúgy érdemes elolvasni Scheppele nyilatkozatát eredetiben, ezt nem szerettük volna utóközölni. Ha az eredeti angol nehezen olvasható, a lényeg itt van magyarul:
www.galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=202485:kim-lane-scheppele-a-pr-offenziva&catid=79:kiemelt-hirek&Itemid=115

leonito77 2013.04.15. 14:02:17

Ha már kritika. Bizonyára van jogos is. Na és mikor is ismert el valamiféle hibát ez a kormány?

Ööööö, Nem jut eszembe.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2013.04.15. 14:30:55

@Lencsés István: ...és érdekes módon a FIDESZ se hangsúlyozza, hogy kik dicsérik halálra őt. akkor ez meg a jobboldal által alkalmazott kettős mérce lesz? vagy vajon azért nem hangoztatják, mert véletlenül senki sem dícséri őket? akkor meg ugye nincs kettős mérce... szóvl kicsit sánít ez a logikai eszme futtatás, de felszültségszításra pompás. :D

pánpéter 2013.04.15. 14:31:48

"Egyszerűen azt érzik, hogy a hétpercenként módosított Alaptörvénytől a választási törvényen át a médiatörvényig Orbán Viktor politikája veszélyezteti a magyar demokráciát"

Ezt a mantrát toljátok 2 éve. A ballib oldal csak nem akar erősödni, a Fidesz meg csak nem akar gyengülni. Sőt.
Ezek a kívülről jövő, és bizony sokszor alaptalan támadások kontraproduktívak, erre már rég rá kellett volna jönni.
Kiváncsian várom, mi lesz a túlzottdeficit eljárással. A mutatóink alapján semmi keresnivalónk ott. De, mint olya gyakran, az EU esetában, itt is politikai döntés lesz, és nyilván nem nekünk lesz előnyös. Ennyit a jogos kritikáról...

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.04.15. 14:33:22

@Fejesrob: Mi tagjai vagyunk az EU-nak, Irán meg nem. Én sem értek egyet a Gyurcsány féle politikával, sem pedig a gazdaságpolitikájukkal, de az EU nem ezért büntet minket. Több okból. Mert nem vagyunk kiszámíthatóak, és a korábban elfogadott nemzetközi és EU-s törvényekkel szemben alkotunk törvényeket. Ezen kívül 2008 óta, kicsit megváltozott a helyzet. A túlzott deficit eljárást is ezért veszik komolyabban mint az MSZP idején.

Az általad említett EU politikusok pedig nem azt bírálják hogy Orbán mit tesz a választóiért. Jelenleg azokat a lépéseit bírálják, amelyek alapvetően a demokratikus berendezkedésnek mondanak ellen. Nem szólnak bele semmibe, nem akarják megmondani hogy mit csináljon a szavazatokért. Azokra a keretekre azonban szerencsére figyelmeztetik, amelyeket nem léphet át. Ez így van jól. Én nem szeretem Gyurcsányt, sőt, az MSZP-t sem. De ki hitte volna hogy lehet rosszabbul is csinálni?

A végére pedig - az hogy az SZDSZ mint párt elbukott - teljesen jogosan - annak mi köze a liberalizmushoz? De tényleg?

Blogger Géza 2013.04.15. 14:50:33

@Távmunkás: Ha egy alkotmányozáshoz nem szükséges méretű kis pártot meghívnak azért, hogy elmondja, ő milyen alkotmányt is szeretne, reálisan nem gondolhatja, hogy az ő elképzelése fog érvényesülni - legalábbis az esetek döntő többségében biztosan nem. Valószínűleg ők nagyobb mellénnyel ültek az asztalhoz a kelleténél, és aztán hamar jött a pofára esés - van ez így. Egyébként meg mindenki azt mond, amit akar, egyikünk sem volt ott. Nyilván inkább már akkor a hisztipolitikára készültek, és ehhez jól jött, hogy elmondhassák- ők már az elején kivonultak s folyamatból. Joguk van hozzá, de utána nem hazudhatják, hogy nem lettek bevonva a folyamatba - ők vonták ki magukat.

A mostani ellenzék meg pont annyira szólhat bele az ország irányításba, mint a jóval nagyobb fideszes ellenzék tehette ezt 2002 és 2010 között.

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2013.04.15. 14:51:48

@Fejesrob: Hogy kit néz hülyének? Hát többek között téged is! Mert az is vagy!
"Viszont ha Orbán 2014-ben nem mutat fel gazdasági eredményeket (alacsony infláció, alacsony államháztartási hiány) a választók elköszönnek tőle. "
A választók hiába köszönnek el orbántól, ő már bőven gondoskodott arról, hogy ő maradjon a miniszterelnök.
Kár, hogy te ezt nem látod...vagy nem akarod látni.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2013.04.15. 15:02:57

@Blogger Géza: ahogy behozod a szót "Valószínűleg", onnantól bukik az érvelés egy mocskosnagyot. másfelől meg a Fideszes elenzék nagyon is beleszólt a gazdasági kérdésekbe 2002-2010 között: pl. ki szavazta le a vizitdíjat, vagy ki támogatta a 14. havi nyugdíjak osztogatását teljes mellszélességgel? asszem ők voltak. sőt, még megyó 100 napos progamját is kevesellték ők még többet akartak osztogatni, pedig azóta tudjuk, hogy megyó baromsága műr önmagában is mekkora kárt okozott. kész szerencsre, hogy akkoriban nagyobbat hülyeségeket nem tudtak véghezvinni. most meg tudnak. isszuk is a levét.

Blogger Géza 2013.04.15. 15:18:31

@holex: A vizitdíjat a nép szavazta le. A Megyó 100 napos programját nem a Fidesz dolgozta ki, az lényegében az MSZP választási ígérethalmaza volt, és nem is volt szükség a Fideszre a megszavazásához. Az más kérdés, hogy nyomtak rá egy igent, de ez nem érdemi "beleszólás".

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.15. 16:19:49

@Blogger Géza: "A mostani ellenzék meg pont annyira szólhat bele az ország irányításba, mint a jóval nagyobb fideszes ellenzék tehette ezt 2002 és 2010 között."

A kormányok első évéről találtam statisztikát, hogy mikor mennyi ellenzéki javaslatot fogadtak el:
Orbán (1998-1999): 3,42%
Medgyessy (2002-2003): 19,75%
Gyurcsány (2006-2007): 18,29%
Orbán (2010-2011): 0,48%

Az egyetlen támogatott ellenzéki törvényjavaslat a Jobbiktól jött: eggyel több focista lehessen a Nemzet Sportolója...

Mintha eléggé különbözőek lennének az arányok...

Lencsés István 2013.04.15. 16:33:58

@kovi1970: 1 . Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) 2 . Nem vagyok " .... Pityuka .... " . 3 . Akinek igazán kéne az nem ír róla , mert zavarja a jó .

@regress: 1 . Nem vagyok " pistike .... " 2 . Mondatkezdés nagy betű . 3 . A FIDESZ jól viselkedik .

@holex: 1 . Mondatkezdés nagybetű , és nem pont . 2 . Nekik nem kell hangsúlyozni , mert ők tudják hogy jól dolgoznak , csak mások ezt nem ismerik el , és hazudoznak . A FIDESZ nem alkalmaz kettős mércét . Dicsérik őket több helyen is . ( Németország , Skócia , Nagy - Britannia )

zZz 2013.04.15. 16:34:36

@Blogger Géza: "Volt nemzeti konzultáció."

AHAHAHAHAHAHAHAHA!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.15. 16:37:20

@pánpéter: A ballib és a Fidesz ennyit tud, ezért nem erősödik egyik sem. Viszont ott van a többség, aki egyikből sem kér és nagy részük jobboldali szavazó lenne, ha találna magának pártot.

pánpéter 2013.04.15. 16:57:35

@Távmunkás:
az a többség, akiről te beszélsz, azoknak a 60%-a soha életében nem volt még szavazni. most se megy el.
az egy nagyon nagy butaság, hogy itt van 4 millió ember, aki nem tud magának pártot választni. ebből a 4 millióból 2,5 millió soha nem volt még szavazni - most se fog, egy jó részük pedig nem válaszol a felmérésekben szereplő kérdésekre, attől függetlenül, hogy rendelkezik pártpreferenciával...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.15. 17:22:27

@Lencsés István: Adj linket a Fideszt dicsérőkhöz és akkor talán hinni fognak neked (ha lehet, akkor ne olyat mutass, amiért fizetett a Fidesz vagy az adónkból a kormány).

Blogger Géza 2013.04.15. 17:29:33

@Távmunkás: Honnan származnak ezek az érdekes számok? Amúgy persze attól is függ, ki mekkora hülyeséget terjeszt be...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.15. 17:42:11

@pánpéter: Nagyon sokan nem szavaznának azok közül, akik korábban szavaztak, ezt a környezetemben szétnézve is bátran kijelenthetem.

Alátámasztásul nézd meg a Tárki felméréseit (ők voltak azok, akik 2010-ben szinte hajszálpontosan eltalálták a választási hajlandóságot, 65%-os részvételt becsültek egy hónappal a választások előtt): a bizonytalanok aránya 2010 nyarán még 15% volt, idén pedig 51%-ra nőtt. Legutóbb 2001-ben volt hasonló arányú bizonytalan szavazó, azóta nem.

Lencsés István 2013.04.15. 19:04:59

@Távmunkás: A link nem tény . Ha nem hiszed el te bajod , attól még a tény nem változik . :) ;) A FIDESZ nem fizet a pozitív kritikáért , pláne nem a te adódból ( mivel nem vagy ember csak emberszerű lény .... ) szóval ne hazudj , bár már csak jövő évig teheted meg , pláne így . :D

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.15. 22:12:43

@Blogger Géza: Az Országgyűlés honlapján fent van minden, csak nézegetni kell.

Biztos nagy hülyeség volt mindegyik, amit a Fidesz elutasított:
- A termőföldek más célú hasznosításáért fizetendő összegek növelése
- A szocialista rendszerek által biztosított politikai nyugdíj-privilégiumok megszüntetése és az áldozatok társadalombiztosítási kompenzációja
- Az államháztartásról szóló törvény módosítása a külső ellenőrzési szabályok módosításával
- MSZMP magas rangú tisztségviselői vagy bármely rendszerváltás előtti erőszakszervezet vezető beosztású
tisztjeinek eltiltása az állami tisztségektől
- A kampányfinanszírozás rendszerének átalakítása korrupcióellenes civil szervezetek javaslata alapján
- Az országgyűlési képviselői megbízatással nem rendelkező politikai vezetők is kötelesek vagyonnyilatkozatot tenni

@Lencsés István: A link nem tény, de az ember jobban elhiszi azt, amit leírva lát, mint azt, amiről semmilyen információja nincs.

Lencsés István 2013.04.15. 22:29:44

@Balbgeczyk: Nem nagyon érdekel a rólam kialakított véleményed ( Ami hazugság . ) .

@Távmunkás: Azért nincs információd mert nem tájékozódsz .

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.16. 11:19:27

@Lencsés István: Pityuka, jóval több az információm, mert nem csak a pártsajtóból olvasom az agitprop közleményeket.
Egyébként számomra a külföldi véleményt nem a pártújságok ballib vagy kormánypárti hisztije jelenti, hanem a külföldi munkatársaim és barátaim véleménye.

Balbgeczyk 2013.04.16. 21:15:13

www.facebook.com/istvan.lencses.9

milyen érv kell még vele szemben? rá kell nézni, senki nem veszi komolyan. egy vicc az egész szarrakás. érdemes egyáltalán reagálni a fogyatékos agymenésére? egy selejt, tajgetosz-pozitív.

Lencsés István 2013.04.16. 23:00:02

@Távmunkás: 1 . Nem vagyok " Pityuka .... " . 2 . Nincs pártsajtó . 3 . Ilyen nincs hogy " .... ballib .... " . 4 . A kormánypárt nem hisztizik . 5 . Aki külföldön lakik az nem tud semmit az itteni jóról . 6 . Egy anonimnak nincsenek barátai .

Balról

Balról blog: politikáról - baloldali szemszögből. Cikkek, vélemények értékalapon.

Címkék

15 (1) 2014 (1) 80 (1) adó (1) adózás (1) agrártámogatás (1) ámokfutás (1) andrás (1) ángyán (1) bádogdob (1) baja (2) balliberális (1) balogh (1) baloldal (2) bank (1) békemenet (1) belüli (1) bkv (1) blog (1) börtön (1) budapest (2) bűnöző (1) cinkos (1) családon (1) csalás (1) csányi (1) csökkenés (1) demokrácia (1) devizatartalék (1) együtt (1) ellenzék (1) elnök (1) embertelen (1) erőszak (1) értelmiség (1) eu (2) európai (1) facebook (1) feliratkozás (1) ferenc (1) fidesz (20) Fidesz (1) földtörvény (1) főpolgármester (1) gábor (2) gdp (1) Gyula (1) gyula (1) gyűlöletbeszéd (1) hajléktalan (1) hiba (1) hitel (1) (1) hoffmann (2) hollandia (1) horn (1) Horn (1) horváth (2) időközi (1) imf (1) ingyen (1) iskola (1) jegybank (2) jobbik (2) jobboldal (1) kampány (1) Kerényi Imre (1) kitiltás (1) komondor (1) kormány (3) korrektség (1) korrupció (3) kötelességszegés (1) közgép (1) közösség (1) kritikus (1) kubatov (1) külföld (1) lmp (1) magyarország (1) Magyar Krónika (1) március (1) matolcsy (3) megszorítás (1) méltóság (1) mezőgazdaság (1) miniszterelnök (1) mnb (1) mszp (6) MSZP (1) nav (1) nemzeti (1) népszavazás (1) oktatás (2) orbán (15) paks (1) parlament (1) pintér (1) pisa (1) politika (4) politikai (1) putyin (1) regisztráció (2) rendelet (1) scheppele (1) szabadság (1) szabadságharc (2) szegénység (1) széles (1) születésnap (1) támogatás (1) tárki (1) tarlós (2) törvény (2) tranzakciós (1) unió (2) utak (1) választás (1) választási (3) varga (1) vitézy (1) vona (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása