HTML doboz

baloldali-logo-v2.png

Ahol a fél ország nem él emberhez méltó életet

2013.08.21. 16:58

Vannak egy kormány tevékenységének objektív és szubjektív mércéi. Utóbbiak közé tartozik, hogy mennyire ért egyet például az állampolgár egy adott kurzus szimbolikus- vagy kultúrpolitikájával. Előbbiek közé pedig mondjuk az, hogy mennyivel tud kevesebb vagy több ember megélni abból a pénzből, amit hónap elején adnak. A Fidesz három éve kormányoz teljhatalommal, az eredmény: 4,6 millió szegény. Ez az igazi botrány.

1439.jpg

A 4,6 milliós, igen riasztó adat a cseppet sem baloldali Tárki kutatásából származik, amit ráadásul megerősített a KSH legfrissebb felmérése is. Ennyi ember él Magyarországon súlyos szegénységben. Ez pedig jelzi, mennyire nem ők tehetnek a saját helyzetükről: a fél ország ugyanis nem lehet felelőtlen, rosszul gazdálkodó, képzetlen, legalábbis önhibájából nem. Persze túlzott szigor lenne mindent a Fideszre vagy Orbánra fogni, az ugyanakkor tény, hogy amikor a jobboldali a kormányrúdhoz került, még „csak” (ez is rettenetes szám) hárommillió szegényről szóltak a felmérések. 3 év alatt 50 százalékos növekedést elérni – úgy, hogy a gazdasági válság nem most robbant ki –, az már teljesítmény. Ami mindennél egyértelműbben minősít egy kormányt.

Az egykulcsos adóval, a szociális juttatások csökkentésével, a hajléktalanság kriminalizálásával, a 47 ezer forintos közmunkával, a szegénység büntethetővé tételével és a többszázezres tandíjakkal a Fidesz nemcsak annak érdekében tett meg mindent, hogy a szegények még szegényebbek legyenek, hanem azért is, hogy ebből az állapotból lehetőség szerint esélyük se legyen kitörni. Olyan országot teremtettek, ahol a szűk vagyonos réteg állami pénzekből tartja meg a pozícióját, miközben milliók élnek a létminimum alatt. Ilyen társadalmi modell működik néhány igazán kemény diktatúrában, nem is irigyeljük őket.

Ezért a következő kormány legfontosabb dolga nem az lesz, hogy helyreállítsa Magyarország nemzetközi tekintélyét, hogy helyrepofozza az alkotmányt vagy elküldje a teljesen alkalmatlan fideszes csinovnyikokat a közjogi méltóságok pozíciójából. Ezeket – főként komoly többség birtokában – lényegében napok alatt meg lehet tenni. Ennél sokkal súlyosabb feladat, hogy egy baloldali kormány kezdjen valamit a szegénység kérdésével. Márpedig ez tényleg kihívás, hiszen mindannyian tudjuk: pénzhiányos időket élünk. Nemcsak nálunk, hanem Európa perifériáján lényegében mindenhol. Persze Orbán e tekintetben is mélyebbre süllyesztette az országot az elvártnál, elég csak a legfrissebb GDP-adatra gondolni.

Egy következő kormány legfontosabb feladata a társadalmi mobilitás csatornáinkat újranyitása lesz. Ez így kacifántosan hangzik, de lényegében annyit jelent, hogy lehetőséget teremtsen minden embernek a felemelkedésre. Nyilvánvalóan lehetetlen egyetlen év – vagy kormányzati ciklus – alatt felszámolni a szegénységet Magyarországon, de egyrészt meg kell próbálni, másrészt lehetőséget kell teremteni a tehetséges, de lehetőség híján szegénységben élőknek a felemelkedésre. El kell törölni a több százezer forintos tandíjakat, kollégiumokat kell építeni, meg kell szüntetni az igazságtalan egykulcsos adózást, a szegénység büntetése helyett pedig segíteni kell az embereken. Ez egyszerűen hangzik, de nem az.

Magyarország nem lehet a négy és félmillió szegény országa. Orbán kormányzása ebbe az irányba viszi hazánkat: vannak a jellemzően fideszes kötődéssel bíró oligarchák, a közgépes-trafikos hipergazdagok, és vannak, akik nyomorognak, annak ellenére, hogy tisztességesen dolgoznak vagy dolgoznának, ha lenne munka Magyarországon a fővároson kívül is – és még a fővárosban is egyre kevesebb a lehetőség. Nem lesz könnyű annak, aki átveszi a kormányrudat Orbántól. Mert nem elég nála jobban csinálni (az még könnyen megoldható), de millióknak kell újra lehetőséget teremteni az emberhez méltó élethez. Márpedig ez igazi kihívás. Viszont olyasmi, amiért érdemes dolgozni.

172 komment

Címkék: orbán fidesz korrupció szegénység baloldal tárki méltóság

A bejegyzés trackback címe:

https://balrol.blog.hu/api/trackback/id/tr35469852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 17:14:37

A megoldás csakis a jobboldali fordulat lehet, s nem az amit a cikkből ki vélek olvasni. A szegénység ellen a baloldali politika nem lehet sosem megoldás.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.08.21. 18:14:21

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Általában a baloldal volt mindig is a szegénység ellenes és nem a jobb oldal. Csak nézd végig az európai politikai pártokat. Az angol Munkáspárt - Thory (konzervatív párt ellentétét, a német CDU-CSU - Szociáldemokrata párt ellentét.
A balolali pártok mindenhol a szegénység felszámolásáért küzdenek, míg a jobb oldali pártok a gazdagokért harcolnak.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.21. 18:28:18

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf:

Na most, ez nem ilyen egyszerű. A baloldal nem a szegénység ellen küzd, hanem a nagyobb egyenlőségért, akár azon az áron is, hogy mindenki szegény lesz. A drasztikus példa a marxizmus. A jobboldal viszont abban hisz, hogy a gazdasági fejlődés és az egyenlő esély biztosítása mindenkinek érdeke, mert ezáltal mindig gazdagabb lesz, akkor is, ha nem egyenlően.

Margaret Thatcher mondta "a baloldallal a gond az, hogy a végén mindig elfogy a mások pénze, amit szét tudnak osztani a baloldali politikusok".

különvélemény 2013.08.21. 20:42:06

A felméréseket elfelejtetted linkelni...

telkoe 2013.08.21. 21:22:46

A kovetkezo baloldali kormanynak (ha lesz) legfontosabb es valoszinuleg egyetlen dolga az lesz hogy valamivel megjutalmazza a veres verejtekkel rettego es fasisztazo baloldali bloggereket.

prolee 2013.08.21. 23:02:03

Ja! A Fidesz előtt nem volt egy szegény se...
Hát baz+!

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.21. 23:16:43

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf: óó tényleg?
Csak ugye az a kurvanagy baj, hogy a balos idealista álmodozással szemben valójában nincs ingyenebéd és ingyenvacsora, sőt még a gazdagok kifosztásából se fog mindenki jól élni.
Segítek kicsit: nem elég akarni a szegénység felszámolását. Azt meg is kell tudni tenni. Márpedig azt csupán osztogatással nem lehet. Előbb elő is kell teremteni azt amit szét akarunk osztani. Na ez az amiben se a Magyar nép se az összes eddigi kormánya nem tud szart se, milyen kár.

nemigenértem 2013.08.21. 23:17:15

Vajon miért nő folyamatosan ennek a "szegénygyáros" Fidesznek a népszerűsége?
Hm....rejtély.

Lehet, hogy tudják az emberek, hogy kik adósították el így ezt az országot?
Lehet, hogy tudják, hogy ki nem lépett a CHF hitelek ellen, amikor minden más ország igen?
Lehet, hogy tudják, hogy ki adott el minden stratégiai energia ágazatot, ami miatt háromszorosára nőtt a gáz ára, miközben a világpiacon túlkínálat van?

Azt hiszem már a többség tisztában van ezzel.
A baloldal kinyírta magát.

Augusztusban tovább nőtt a Fidesz előnye!

Januártól augusztusig:

Fidesz 19%>>26%
Mszp 16%>>15%
Jobbik 8%>>8%
Együtt Bajnai a Golmannal és a nemtom kikkel 4%

Orbán a legnépszerűbb az elnöki várományosok közül.

"Szonda Ipsos"

Van baj elvtársak, kérjetek még Sorostól pénzt, ez így kevés!

parandroid 2013.08.21. 23:21:16

@prolee: akkor még egyszer, kulcsszavakban: 3 év teljhatalom, nem kevesebb szegénység, hanem több. a 3 milliónál 1.5 millióval több. a ksh és a tárki szerint. ezek - és nem az, hogy a fidesz előtt nem volt szegény egy se - a bejegyzés állításai. érdemes mindig az állítást cáfolni. nem érdemes vörös heringgel operálni.

a hát baz+-ben viszont maradéktalanul egyetértünk.

lajafix1 2013.08.21. 23:29:12

lol, hát ez a cikk kampány a fidesz mellett.
Azért nem azt gondolni hogy a 2010 utáni elszegényedésért nem felel a maszop and Co korábbi bénázása? Srácok ha hülyék vagytok huggyozzatok a konnektorba és megoldódik minden.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.08.21. 23:34:14

Nem tudom, hogy föltűnt -e de erről a baloldaliságról en bloc már akkor kiderült, hogy szar ötlet amikor a nagy szovjetúnió például maga alá szart. Itten ebben az országban is feszt próbálkoztok, de basszameg nem sok sikerrel. Abba kéne hagyni azt ami nem megy. Az a helyzet. Ráadásul ez a rendszerváltás vagy mi az apja fasza sem azért volt, hogy maguk itt tovább rontsák a levegőt. EL lehet kérem menni. Jó messzire.

tisztapista 2013.08.21. 23:38:00

4,6 millió szegény? Tényleg? Nincs mit enniük? Vagy csak hivatalos jövedelmük szerint minősülnek "szegénynek"?

Nem tudnak tejet venni, vagy már 3D TV-re nem telik?

Kedves Barátaim, itt létezik olyan, hogy szürke és feketegazdaság. Nem hiszem el, hogy a 4,6 millió valós szám. Szerintem manipulációról van szó, a tények súlyos elferdítéséről, és bizonyos faktorok szándékos figyelmen kívül hagyásával.

Közvéleménykutatók, takarodjatok!

7tom 2013.08.21. 23:54:09

Azért az egykulcsos adó csak a gyerektelen alacsony jövedelműeket sújtja, ha van egy-két gyerek, már alig létezik olyan család, akinek adóemelést jelentett, ha három gyarek van, ott senkinek nem emelkedett az adója.

hondamonda 2013.08.21. 23:57:17

A poszt altal sugallt baloldali osztogatassal a szegenyseg ellen nem lehet kuzdeni egy olyan orszagban, ahol nem nagyon van mit szetosztani. A mi helyzetunkbol csakis egy jol mukodo, a globalis piacgazdasagban versenykepes orszaggal lehet kitorni. Sajnos ez a tarsadalom hallani sem akar arrol, hogy vallalja az ehhez szukseges aldozatot es szenvedest, igy szepen megyunk a sullyesztobe.

Gribbin János 2013.08.21. 23:58:43

@tisztapista: Kellett valami elegendően nagyot mondani, és hát hasraütéssel kiszaladt ez a 4.6 millió. De azért mind a ketten végigolvastuk ugye, s fel is húztuk magunkat rajta. Pedig hidd el nem éri meg. Az ilyen posztolókat egyszerűen nem is kell komolyan venni: értelmetlen szófosógépek. Olyanok, mint Egervári a válogatott meccs előtt. (Utána meg a szokásos "Hát, sajnos...")

A közvéleménykutatók? Hát ők is úgy vannak, mint egykori öreg kollegám egy hosszú és felettébb sikertelen mérési sorozat után, amikor felsóhajtott: "A semminek az ötletszerű becslése még mindig több, mint a teljes bizonytalanság kristálytiszta kirajzolódása". Mindig ez jut eszembe, ha egyet is meglátok vagy meghallok a médiában.

parandroid 2013.08.21. 23:59:17

@tisztapista: találtam egy ilyet, témába vág: www.fecsego.eu/2013/07/29/unios-merce-46-millio-magyar-el-szegenysegben/ elvileg néhány kérdésedre választ ad.
én úgy emlékszem, hogy itt feltűrt ingujjal nagy nekiveselkedés volt a feketegazdaságnak az elmúltháromban. ezek két hét alatt írnak egy új alaptörvényt, de három év nem elég másra, csak (a feka/szürkegazdaság szempontjából) kontraproduktív intézkedésekre.

tcom 2013.08.21. 23:59:43

@nemigenértem:

Miért nő a Fidesz népszerűsége?

Ez össztett kérdés. Egyrészt tanult elődeitől, legfőképpen Kádár Jánostől, Horn Gyulától, Gyurcsány Ferenctől. Orbán rájött, hogy a maszív 2 milliós nyugdíjas rétegnek kell kinyalni a seggét.
Szarban lévő ország ide vagy oda, csökkenő adó, járulék-bevételek ide vagy oda, tisztán látszó demográfiai tragédia ide vagy oda a nyugdíjak a gazdaság növekedése felett vannak. A gazdaságot súlytó adók ügyesen úgy vannak kitalálva, hogy a nyugdíjasokaet ne érintsék. Tranzakciós adó, az üzemanyagok adójának növekedése, eü járulék növelés... mind-mind kihagyják a nyugdíjasokat.
A hülye is látja, hogy ez tarthatalan állapot és nem lesz mindig így.

A Fidesz startégiájához tartozik a médiák elfoglalása. Szavazó rétegének nagy része vidéki. Ők az M1 hiradójából soha nem hallottak a trafikbotrányról, a földosztás a haveroknak akcióról, az oktatás kaotikus állapotairól, közgép ...
Mára az RTL Klub maradt, aki a fidesznek nem tetsző módon kommentál eseményeket. A "fiatal demokratáknak" már meg is van tervük az elhallgattatásra. Erről ugye ne beszéljünk?! =;-)

Ami viszont a "legzseniálisabb" a rezsicsökkentés. Kádár biztosan forog a sírjában. A szolgáltatók már teljesen lecsökkentették a szektorba való beruházásaikat. Ez azt jelenti, hogy kevesebb villanyoszlopot, trafóállomást, generátort fognak kicserélni. Minek csinálnák? Ez a tény annak tudatában tragikus, hogy már évek óta nem fedezi a hálózat elemeinek cseréje a szükséges mértéket. Ez áram kimaradásokhoz és a későbbiekben többszörös költséget jelent majd valakinek.
Ez nyilván az állam lesz. Akinek viszont nem lesz pénze az iskolák, az állami bankok, az energia-szektor a távközlési szektorban, az állami egészségügyben... elvégezni a szükséges karbantartásokat, fejlesztéseket. Visszatérünk a szocializmusba, ahol az állam becsődölt. Az állam a legrosszabb tulajdonos. Az állami cégeknél pazarlás, korrupció van.

Orbán kihasználja a magyar emberek rugalmatlanságát, korszerűtlenségét, lustaságát. Az ország népe visszavágyik a régi rendszerbe, mert ott mindenkinek volt alibi munkája. Felnőtt a szocializmusban több nemzedék, aki nem beszél nyelveket, az elavult oktatásban nem kapott versenyképes, releváns tudást. De minek is igyekeztek volna, ha úgy is kaptak munkát. Milliók nem értenek semmihez.

Ekkor jönnek jól a Kádárok, Hornok, Gyurcsányok és Orbánok, akik azt mondják van ingyenebéd. Lehet a rezsit csökkenteni. Hiszen az ingyen van. Méghogy nincs ingyenebéd?! Tanulni érdemes? Nem hiszen Orbán majd mindenkinek ad legalább közmunnkát. Biztos azt sem fizeti ki senki? Ha veszteséges egy gyár, majd a zállam megveszi, nem hagyaja kirúgni emberek ezreit. Persze. Az évi pár tíz millárd veszteséget amit produkál a vállalat, majd kifizetik az adófizetők.

Egy 2008-hoz hasonló vállság elsöpörné a Kedves Vezetőt és pártját. Az ország kiszolgáltatott, az állam fenntartása horribilis, a befektetők kimenekítenék azonnal a pénzüket.
A gazdaság halálra van adóztatva. Multi cégeg tömegével építik le a munkásokat, a beruházásaik, fejlesztéseiket elhalasztják. Soha sem látott menyiségben mennek tönkre cégek, még ha egy része csak spekuláció is.

A gyermekvállalás, gyermekek születése 2013-ban a mélyponton van. Azért egyre nehezebb ezt a zelmultnyolcévre fogni.

200 ezer ember hagyata el az országot 2010-óta Matolcsy szerint. Ennyien 56-ban nem menekültek el!!!

Érdemes lenne megkeresni azt az indexes cikket, ahol a régió fejlettségi szintjét illetve az elmúlt 20 év változásai látszódnak. Tragikus, hogy a szlovák, cseh, lengyel régiókban a GDP növekedett, a magyar rgiók zömében csökkent.

Egy időzített bonbán ül az ország. A felelőtlen, buta társadalom eladná az anyját is 2000 Ft rezsicsökkentésért, vagy a 13. havi nyugdíjért. A nép vágyik arra, hogy valaki megmonja mit csináljon és hogy valaki adjon neki munkát, de lehetőleg nem kelljen gürcölni, tanulni, álldozatot hozni érte.

Vesztes, reménytelen nemzet vagyunk, akik nem tanulunk a pofonokból.

tobeor 2013.08.22. 00:01:09

Az országos elszegényedés mellett megfigyelhető a közöny, sőt utálat terjedése is. A hívek átvették a "Aki szegény annyit is ér" - gondolkodást.

Se mint embertársuk iránt nem éreznek emberi szolidaritást, se mint nemzettársuk iránt nem éreznek nemzeti szolidaritást. Miközben magyarnak hazudják magukat. Magyarom addig, amíg verni kell a mellett, meg lobogtatni a zászlót. De hogy a fél ország emberhez méltatlan módon él, arra bagóznak. Azaz a szegénység mellett durván szétszakadtak a társadalmi összekötő kapcsok. A kormány nyíltan megtagadja társadalmi szolidaritást, és ezt a magatartásmintát mutatja fel a követőinek példaként. Ez így minden csak nem nemzet.

A fideszes szegényellenes politika elemei: mobilitási csatornák elzárása, egykulcsos adóval reálbércsökkentés, új adókkal főleg áfa-emeléssel extra adók, leszakadó régiók felzárkóztatására szánt programok teljes hiánya, miközben százmilliárdot ölnek a kurva piramisaikba (stadion).

A számokról: 9,5 millió ember él az országban (fél millió kivándorolt), tehát lényegében a fél ország szegény. Ehhez nem kell statisztika, ez nap mint nap látszik, tapasztalható.

Ez egy élhetetlen, kilátástalan, lecsúszó és elzüllő, többségében antiszolidáris, szar ország.

Zoltan Pittinger 2013.08.22. 00:05:15

Tiszta vicc ez az egész! Megy a szar dobálás ezerrel mindkét oldalról! Csak azt felejti el a magyar nép, hogy 34. éve szinte ugyanaz a (nem szeretnék jelzőket használni) brigád ül a parlamentben. Szavazzak? Kire? Talán a legyen más a pártszakadásra vagy az operett nácikra? Talán egyszer megérem, hogy lesz egy felelős kormánya az országnak ehhez viszont értelmes magyar emberek is kellenek......

7tom 2013.08.22. 00:11:42

@hondamonda: Így van.A szegénység ellen növekedéssel, meg oktatással kell küzdeni, nem segéllyel.

Csore60 2013.08.22. 00:15:26

@Zoltan Pittinger: Sajnos egyet kell értenem Veled.

Az is szomorú, hogy csak két végletben tudunk gondolkozni. Működőképes gazdaságot, emberibb, igazságosabb társadalmat lehet csinálni ideológiai lózungok nélkül is. Éppen az a nagy trükkjük, hogy el akarják hitetni, rajtuk kívül nincs lehetőség. Jelenleg sajnos tényleg nincs, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehetne megteremteni.

Mária 2013.08.22. 00:17:28

"mennyivel tud kevesebb vagy több ember megélni abból a pénzből, amit hónap elején adnak"

Azt a pénzt nem "adják", hanem szerződésbe foglalt megállapodás alapján fizetik ki az elvégzett munka ellenértékeként.

tcom 2013.08.22. 00:25:32

@Zoltan Pittinger:

Igazad van. Habár a "legyen más a pártszakadás" tényleg töketlenkedésnek tűnik, de érdemes elolvasni a történetét. Nekem pl. szimpatikus az a rész, amelyik nem feküdt le a baloldali nyomásnak. Vannak elvek, amik fontosabbak egy pártnál, rezsicsökkentésnél. Nagyon fontos, hogy legyenek még ilyenek és nem csak überlojális kdnp-k, és hatalommániás fideszek, MSZP-k.
Rendkívül tragikus, hogy a 3 legnépszerűbb párt két kádárista rablóbanda és egy impotens operett náci.

A megoldás egy feleősen gondolkodó jobboldali párt lenne. Jelenleg a társadalom a baloldalon veri el a port a személyes nyomora miatt. Ezért egy MSZP szerencsére esélytelen hosszú távon. Döbbenetesnek tartom, hogy nincs pár ismert, előre látó, lelkiismeretes politikus, aki nem látja előre a fidesz bukását. Pár ismert jobboldali politikus általal alapított párt folyamatos tükröt tarthatna a béna, hatalommániás hatalommal szemben.
De nincs rá kereslet.

Szimpatizátor 2013.08.22. 00:41:44

@tcom:

"A felelőtlen, buta társadalom eladná az anyját is 2000 Ft rezsicsökkentésért, vagy a 13. havi nyugdíjért. "

Mint ahogy a 300 forintos vizitdíj eltörléséért is eladta.

G. Wolf 2013.08.22. 00:43:55

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: ezzel azért vitatkoznék, az északi államokban eléggé jól működik a szociáldemokrácia, és köszönik szépen az angol kapitalizmusból nem nagyon kérnek (persze én is tudom hogy Norvégiában sok az olaj, meg Izlandon gejzírek vannak, de azért csak valahogy eléggé jól élnek a Svédek meg a Finnek is, még ha vannak is mostanában problémáik)

Amúgy szerintem nem érdemes így megközelíteni a kérdéset ahogy a blog bejegyzése teszi.

Szerintem kérdésenként más más ideológia ad helyes választ, pl egy válsághelyzetben konzervatív gazdaságpolitikára van szükség, míg prosperáló gazdaságban bátrabb liberális gazdaság politika kell, elszegényedő társadalomnak meg szociális és oktatás érzékeny, oktatásba beterelő kell, ugye ez még a legjobban és legolcsóbban átadható tőke forma, amit ráadásul ha valaki megszerez, el se lehet tőle venni, és sokszor jobban megtérül a befektető (az állam) számára mint bármi másba fektetné a pénzét.

már szerintem :)

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.08.22. 00:47:15

megérett ez a kibaszott kurva ország egy bazi nagy meteor becsapódásra

Antikommunista, antiszemita 2013.08.22. 00:49:30

Köszönjük, Töcsi.

Most már tuti nyertek, ha ennyi az éhező (a Zorbán miatt).

Föl, föl, ti rabjai a földnek!

2013.08.22. 00:50:41

ha orban viktorral elégedetlen lenne a népe, akkor agyonlőnék a ribancával és a gyerekeivel együtt. de magyarország elégedett vele, és nem tesznek így.

Továrisi, konyec! 2013.08.22. 01:09:17

TÖBB PÉNZT AZ EMBEREKNEK!

JÓLÉTI RENDSZERVÁLTÁST!

2013.08.22. 01:14:41

Kő pénz. Hát nyomtassunk vagy vegyük el a szomszédét.

tcom 2013.08.22. 01:15:02

@Szimpatizátor:

A vizitdíj az igazán érdekes volt. Végre a hülye magyar odavághatott volna az asztalra ha leszarták a fejét a kórházban. Hiszen fizetett az ellátásért. De jobb ha ingyen van és kiszolgáltatottak vagyunk.

Nemrég volt egy balesetem. A végén úgy kellett elmenekülnöm a megyei kórházból. Hihetetlen szar az állapot. Az orvosok túlterheltek, közönyösek, bunkók. Az egy dolog, hogy nincs WC papír, hogy a gyógyszert be kell hozni, hogy a nővéreket nem szabad zavarni, de normális orvos sem maradt.
De ezt akarta a nép. Felügyeljen az OEP, tulajdonoljon az állam. Az OEP szarik az ellátások minőségére. Csak egy anonim kérdőív kellene a távozás után és kiderülne mi a a baj.

A sürgősségin a betegfelvételnél az orvos úgy összeveszett az asszisztenssel, hogy az otthagyta az orvost. Így az orvosnak kellett megírni a betegfelvételi lapot. 1 óráig tartott, mert egy újjal nehéz gépelnie egy orvosnak. Szerencsére nem emlékszem a 3 órás folyamatra, mert akkora agyrázkódásom volt és nem láttam a szemem körüli vérömlenytől, és a kulcscsontom a könyököm, az orrom is lifegett. A vérömlenyek gyűltek a fejemben a felvétel 3 órája alatt üldögélve a váróban.

A kurva asszisztens meg leléphetett miközben én így vártam a nyugalmamra és hogy elkezdhessék az ellátásomat.

Hol a picsába engedheti meg magának valaki azt hogy otthagyjon munkát, életveszélyes beteget mint az állami kórházban. Ha magamnál vagyok biztosan a hajánál fogva rángatom vissza a kurvát, másnap pedig gránátot dobok a kórházigazgató seggébe. Ez még megtörténhet. =;-)
Így az agyonszidott Tescoban a parizerrel ne bánnak.

De talán nem is az állami tulajdonnal van a baj, hanem a "tulajdonos" közönyével, hozzánemértésével.

A szerencsétlen Gyurcsány próbált valamit tenni, hogy az egészségügynek legyen valami felügyelete (több biztosító az OEP helyett), hogy az emberek minimális befizetéssel érezzék nem ingyen van az ellátás, hogy a napidíjból a kórházak vegyenek wc papírt, gumikesztyűt... De a magyar szereti bevinni a wc-papírt és szereti a hálapénzt.

Antikommunista, antiszemita 2013.08.22. 01:22:20

@tcom:

Hülye magyar a kurva anyád, zsidó patkány.

2013.08.22. 01:25:53

@Antikommunista, antiszemita: azt vágod hogy a magyar történelem 95%a hazugság és a románoktól származtok? az egyik leggusztustalanabb faj a földön a magyar

tcom 2013.08.22. 01:32:31

@Antikommunista, antiszemita:

Valójában igaz, amire utalsz. Nem (csak) Orbán tehet a szegénységről, ő csak kihasználja azt.
Sokkal könnyebb bódítani a tanulatlan, szegény tömegeket, mint a tanultabbakat.
Az ország 40 éve a lejtőn van. Ekkor kezdődött a krumlileves politika, az ingyenebéd osztogatása. A szocializmus nevelte ki a funkcinális analfabéták millióit. Azért szegény az ország, mert kevés a releváns, korszerű tudással rendelkező, vállalkozó kedvű polgár, de annál több a nyelveket nem beszélő, elavult szakmai tudással rendelkező. A kibaszott szocializmusban nem kellett gürcölni, tanulni, hiszen úgy is adnak munkahelyet. Orbán is erre játszik rá. Államosít, megmenti a felelőtlenül gazdálkodó önkormányzatokat, devizaadósokat, nyugdíjasokat...Mi ez ha nem szocializmus?

Kurvára nem hallani a versenyszféra helyzetének javulását, a százezreknek munkát adó, munkakultúrát meghonosító külföldi multicégek folyamatos megsarcolását viszont igen. Ki fog a becsődölt külföldi bankok helyében hitelezni? A Közgép? De még az OTP sem. Ki fog a távközlésbe magántőkét hozni? Az MVMPOSTA ZRT? Nem inkább a Deutsche Telekom, vagy a Vodaefone?

Jelenleg az ország az EU pénzekből él. Szerencsére az EU nem áll bosszút a gonosz fehér törpe eu-ellenes propagandája miatt. Tudják, hogy mi lesz a vége, tudják, hogy az Orbán szerű hatalommániás diktátorhajlamú beteg emberek egyszer megbuknak.

Lehet, hogy

HgGina 2013.08.22. 01:59:48

45 évig az ország 98 %-a volt szegény. Most a fél ország. Tényleg szégyen.
Ahogy az is, hogy Antall nem akaszttatta föl, vagy lövette a Dunába a balos-libsi csürhét. Ennek isszuk még most is a levét.

tcom 2013.08.22. 02:16:32

@HgGina:

"Ahogy az is, hogy Antall nem akaszttatta föl, vagy lövette a Dunába a balos-libsi csürhét. Ennek isszuk még most is a levét."

Huhhh! Ez azért kemény volt. Egyrészt, akkor még Orbán is libsi volt, csak avval nem nyert választást.
Talán elég lett volna az MSZMP funkcikat üzemen kívül helyezni. Igaz, akkor most kihalt lenne a Fidesz is.

Igen, ha nem az MSZMP-s banda próbálja hülyíteni a népet, akkor talán nem lenne etalon a kádári politika ma sem.

Meridian74 2013.08.22. 02:53:14

"Az egykulcsos adóval, a szociális juttatások csökkentésével, a hajléktalanság kriminalizálásával, a 47 ezer forintos közmunkával, a szegénység büntethetővé tételével és a többszázezres tandíjakkal a Fidesz nemcsak annak érdekében tett meg mindent, hogy a szegények még szegényebbek legyenek, hanem azért is, hogy ebből az állapotból lehetőség szerint esélyük se legyen kitörni."

Ez nettó bullshit, nem ezért lettek szegények a szegények. Ez már csak a szegényebb rétegeket érintette rosszul, de ők már eleve a 3milliós listában is benne voltak már. Tehát nem ettől lett a lista 4.6 milliós.

birkakhoz 2013.08.22. 02:54:05

Orban egy zsarnok diktator raadasul polihisztor mindenbe beleugat kozben szinte semmihez nem ert , bar hazudozni a szar masra kenni na abban nagy mester ! WLETEBEN MEG NEM DOLGOZOTT IGY HA AKARNA A NEP AKKOR SEM TUDNA FELNEZNI RA MERT EGY MUNKAKERULO KISKIRALY RAADASUL ELVTELEN ES KORRUPT MINT SENKI MAS! EZ A PARASZT EMBER MAGYARORSZAG MINISZTERELNOKE?? SZEGYEN ESGYALAZAT! AZT SEM TUDJA MI AZ A PIAC GAZDASAG , mi az a versenykepesseg csak szonokol ha kell meg ha nem akkor is szorja az iget meg a NACIONALISTA SZANALMAS SZOVEGEIT SENKIMES SEMMI NEM ERDEKLI!

gxzozo 2013.08.22. 03:18:57

Sokakkal egyetértek a kommentelők közül, tcom, tobedor és szimatizátor többek közt.

A szegénység mellett nagyon gyakori a versenyképes tudás hiánya: emiatt én sokkal sötétebben látom az ország jövőjét, rövid távon senki sem tudja eltüntetni a szegény rétegeket, ahhoz csoda kellene, nem politikai program.

Aki teheti elhagyja az országot (ahogy már én is egy ideje), mert inkább máshol termel GDP-t, ott ahol értelme is van adózni: nem megy el korrupcióra, segélyre és nyugdíjra minden érdemi eredmény nélkül.

Kiváncsi lennék viszont a posztoló részletes elképzeléseire. Ha megint az lenne a felemelkedés kulcsa, hogy aki 300e bruttó felett keres az kőgazdag és progresszíven adózzon nagyon sokat, akkor felesleges ilyen posztokat írni. Senki nem fog jókedvében értéktermelő munkát és befektetést csinálni magyarországon azért, hogy szarrá adóztassák.

Meridian74 2013.08.22. 03:48:43

@tcom: "Az állam a legrosszabb tulajdonos. Az állami cégeknél pazarlás, korrupció van. "

Ez is faszág, mivel az energiaszektort francia és német ÁLLAMI cégek birtokolják. Ezzel meg is dől az érvelésed java része. Az állam nem rossz gazda, legfeljebb korrupt. Ha a korrupción rajtakapottaknak legalább az egyik kezétm levágják, akkor a korrupció visszaszorul, de amíg egymás verik hátba, hogy de ügyes voltál, én ezt nem mertem volna megtenni, de neked csak sikerült (ellopni azt) addig a helyzet romlani fog, egészen addig, amíg vér nem fog folyni. A cionista (azaz nem mindegyik!) zsidók már tanulhattak volna ebből, de nem, inkább tolják ezerrel, és mindenre és mindenkire náciznak/antiszemitáznak, és sírnak a holokausztjuk miatt - azt is persze üzleti érdekből csupán - már 70 éve volt már. Egyszer ezt meg fogják unni a jónépek, és türelmük elfogytával valóra váltják azt is, amiért állandóan nyavajognak, csak most valódi és alapos lesz az a 'kauszt...

decision_cube 2013.08.22. 03:58:17

"Magyarország nem lehet a négy és félmillió szegény országa"

Mindig is az volt és az is marad. Ez nem csak a Fidesz sara. Ilyen oktatás mellett, ami teljesen igazságtalan, szegregált és ilyen kultúrális hagyományok mellett, ami lehetetlenné teszi a modernizációt, szembenézést, változást, nyitást stb. lehetetlen bármiféle valós átalakulás. Ne álmodozz. Persze, hazugsággal és egy-egy kiváltságos rétegnek történő osztogatással lehet ezen javítani (pl. Kádár alatt aki kussolt, lopott és mutyizott annak az elvtársak hitelből biztosították a trabantot meg a nyaralót, vagy most Orbán alatt aki kellően benyal az kaphat trafikot meg földet) node, mindig valakik kárára. Most éppen 4 millió nyomorult van, aki nem akar nyomorult lenni az emigrál. 30 éve is emigrált meg 100 éve is...mert Magyarországon a legjobb megoldás az emigráció, mármint annak aki sem szívni nem akar, sem beilleszkedni nem akar az éppen aktuális elnyomó gépezetbe.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2013.08.22. 03:59:34

@telkoe: noha vannak ilyenek is, speciel ebben a posztban semmi hasonlót nem találunk, tényszerű közlés van, meg ábrándozás. Az meg meglehetősen ironikus, hogy a 3 és fél éve zajló kormánypárti működésből extrapolálsz egy, a mostaninál tisztességesebb - bár így lenne, talán, hátha... - politikai erő működésére, pont ennek a hipotetikus, láthatatlan, már most reménytelenül hamvába holt baloldali erőnek a lejáratása céljából. Megrúgdosni a földön fekvőt azért, mert talán, de csak talán jobb, mint te.

No nem mintha rossz lóra tettem volna, ha 2009-ben az általad leírtakat megeresztem "bal" helyett "jobb" és "fasisztázó" helyett "kommunistázó" jelöléssel; mondjuk a bloggereket kár belekeverni, manapság már az is bőven elég az üdvösséghez, ha az illető minél messzebbre és minél nagyobb adagokban tudja a fekáliát dobálni a másik oldal felé, sőt, ez már biztos utat jelent egy magasabb pozícióba. Itt valójában már az is elég, ha hosszú a nyelv, és rövid az ész. Ha így folytatod, még leeshet neked valami jólfizető aljamunka a narancsmaffiánál...

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2013.08.22. 04:23:00

@Wind Callman tér: a baloldaliságot az CCCP-el keverni botorság. Ugyanilyen belterjes urambátyám világ volt a KGST, mint amit most a Viktor épít, a kommunizmus/cocializmus eszméje csak a tömegek szedálására szolgált.

Hinnünk kéne abban, hogy létezik értelmes alternatíva, hogy az elesetteken tényleg lehet segíteni, hogy talpraálljanak, hogy nem csak a közmunka, vagy a nem kevésbé megalázó segély jár nekik. Van más út is, csak nyitott szemmel kellene járni, és erre az nem cáfolat, hogy 8 év alatt a baloldal látványosan csak mégjobban elkúrta az ész nélküli osztogatással.

A közmunkaprogram pl. nem rossz gondolat, néhol tényleg látványos pozitív hatása van (ahol ténylegesen termelnek valamit), de hosszútávon csapda mindenkinek, aki belekényszerült. Eddig már nem jutottak el az ötletgazdák, szemlátomást még szándék sincs arra, hogy kialakítsák a következő, nyomorból kifelé vezető lépcsőfokot. A kormány megoldottnak tekinti a problémát, büszkén jelentik, nő a foglalkoztatottság. Kár, hogy szemétszedők és síncsiszolók nem fogják kirántani az országot a gödörből.

nemecsek ernő áruló 2013.08.22. 05:20:01

@nemigenértem: A fidesz népszerűsége azért nő, amiért a Kádár rendszer is 40 évig meg tudott maradni. Jelesül a magyar emberek imádják, ha hazudnak nekik. Egyetlen magyar politikus kényszerült igazmondásra az elmúlt évek során, és ő most egy törpepárt vezetője.

sparklie (törölt) 2013.08.22. 05:34:44

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: el kell, hogy keseritselek, ma Magyarorszagon nincs egyetlen jobboldali part sem
az a part, amelyik jobboldali programot hirdet, kozelebe sem kerulhet az orszaggyulesnek, senki nem fog rajuk szavazni, mert nem igerhet osztogatast
a FIDESZ es az ellenzek balos jelszavakban versenyez egymassal a valasztok kegyeiert
vannak retorikai kulonbsegek, de az eredmeny ugyanugy egy balos igerethalmaz

Muzsikok közt 2013.08.22. 05:55:07

'nem ők tehetnek a saját helyzetükről: a fél ország ugyanis nem lehet felelőtlen, rosszul gazdálkodó, képzetlen'

- de lehet.

'hárommillió szegényről szóltak a felmérések. 3 év alatt 50 százalékos növekedést elérni – úgy, hogy a gazdasági válság nem most robbant ki –, az már teljesítmény.'

- oszt hol vannak ezek a felmérések?

'Ennél sokkal súlyosabb feladat, hogy egy baloldali kormány kezdjen valamit a szegénység kérdésével.'

- eztet már ismerjük. ÁLLAMCSŐD...:)))

'vannak, akik nyomorognak, annak ellenére, hogy tisztességesen dolgoznak vagy dolgoznának, ha lenne munka Magyarországon a fővároson kívül is – és még a fővárosban is egyre kevesebb a lehetőség.'

- kommplett faszság. A munkanélküliség válság előtti szinten van, jobb az EU átlagnál, hála a ME Úrnak!

Csörögjön az a bohócsipka!

ariete 2013.08.22. 06:27:45

Gyurcsány-bajnai idején meg 10 millió boldog és gazdag ember oszága voltunk, ugye balosok? Na menjetek a picsába.
Ti hoztátok össze ezt az adósságot. Idióta kretén prolik.

lavór 2013.08.22. 06:28:39

Nem értek hozzá, de egy munkaalapú társadalomban nincs munka. De munkahely se, Épp most venne az állam 1500 embernek munkahelyet. De nem 1500 munkanélküli van, több százezer. Nekik nem vesz munkahelyet a kormány?
Az ellenzék sem tud semmilyen programot felmutatni, hogyan is teremtene, támogatná az új munkahelyek létrejöttét. Megvolt az alkalmuk, hogy megtegyék, nem sikerült. A FIDESZ kormánynak sem sikerült a beígért, "1 millió új munkahelyet" összehoznia, sőt azt sem tudjuk pontosan, valójában mennyi a munka nélkül tengődők száma? A megoldást nem látni, messze az alagút vége; hacsak valami munkatáborféleséget nem ütnek össze gyorsan majd az új lista alapján. Ennek ellenére stadionok épülnek, levelezgetésre, csomagküldözgetésre költ a kormány. Gyakorlatilag úgy néz ki a helyzet, hogy a magyar nép, és nincs kivétel, az orránál fogva vezetteti magát.

felcsutisuttyo 2013.08.22. 06:30:07

ADDÍG ÍGY IS MARAD AMÍG A NÉP NEM VEZETI BE A LÁZ-ADÓ-t. ..és nem követi az a kemény leszámolás .
DIKTATÚRÁT csak megdönteni lehet, demokratikus úton nem lehet leváltani, megszüntetni. Pláne ha VÁLASZTÁST ELCSALJÁK A NEMZETI GAZEMBEREK.Mert el tudják csalni, minden a kezükben van, már a választókerület átírásával is elkezdődött a választási csalás. MÁR AKKOR KELLETT VOLNA odacsapni és nem a mai napig is BAMBÁN BÁMULNI,..ÉS vitatkozni az ellenzéknek és az embereknek számolgatni a VÁLASZTÁSI EREDMÉNYT.
Ha most nem lép a NÉP akkor így marad minden és csak egyre rosszabb lesz MAGYARORSZÁGNAK ÉS A NEM ALATTVALÓ- hűberes EMBEREKNEK.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.22. 06:40:26

és mi az szdsz javaslata?
tiltsuk be a szegénységet, vagy vezessük be az ingyenpénzt?

Szűcslaci 2013.08.22. 06:52:20

ez de gyenge, primitív, gyerekes, sötét poszt! Mindenki tudja, hogy a baloldal az igazi megoldás minden problémára: még sóval sem kell behinteni az általa generált pusztaságot, mégsem nő fűszál sem évszázadokig utánuk. Roseb a lépeteket, posztkommunista proletárok, kik oly szegénységben éltek, hogy az égbe kiált! Ájfonrú, meg Ipadrú firkantjátok cikkeiteket, mobilja, 3D LED TV-je, intenettye mindnek van....Tudjátok, mi az, hogy "szegénység"? Nem, nem tudjátok. Mikor a családfő a Nyírségből gyalog elindul a Dunántúlra, mert úgy hallotta, hogy arrafelé a szántóföldeken maradt fagyott krumpli...mikor nem laksz jól rendszeresen - és nem azért, mert cigire és piára még jutott pénz.......

BKV reszelő 2013.08.22. 07:00:37

@Wind Callman tér: ÉS ezt akkor is ordítod rekedten, ha a szemed előtt narancsba öltözött teljes MSZMP KB/PB/VB áll a tribünön? Mennyire kell butának lenni ahhoz, hogy ne vedd észre azt, hogy a fidesz jelenleg a legbaloldalibb párt és nem azt csinálja amiért lelkesedsz?

különvélemény 2013.08.22. 07:14:32

"A magyar népesség 46,6 százaléka él szegénységben és társadalmi kirekesztettségben az EU 2020 stratégia által definiált mutatószám szerint – derül ki a Tárki frissen publikált jelentéséből, amiről a Világgazdaság számolt be. 2009-ben ugyanez a mutató 45,7 százalék volt."

hvg.hu/gazdasag/20130509_Tarki_az_orszag_kozel_fele_szegenysegben

"balról" ismét csak a hazugság és az agitrop hallatszik.

Lajosforras 2013.08.22. 07:18:50

beszélgethetünk jobb- vagy baloldaliságról, de addig itt nem lesz változás az életszínvonalban, amíg az ekb mondja meg, mennyi az a forint,amit kinyomtathatunk magunknak, mennyi hitelt kell felvenni az ország működtetéséhez és gyakorlatilag a korrumpálhatóság az egyetlen igazi versenyelőny.
ésszel politizálni csak tele hassal lehet,de egyik kormánynak sincs szüksége olyan középosztályra,aki a pártfüggetlen anyagi biztonsága tudatában szabadon dönt. így kurvul el a politikus és a nép egyaránt, ettől lesz a választásokon az egyetlen, igazi motiváció a jövőbeni jólét (megélhatés...?).mármint mindenkinek a sajátja.

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2013.08.22. 07:28:31

Vajon mikor fogja észrevenni az úgynevezett baloldal, hogy új irányokat kellene találnia? Bizonyítottan nem járható út, hogy elveszem attól akinek van és odaadom akinek nincs. Ez mindkét oldalon kiöli a motivációt az emberekből, ami az ország teljes elszegényedéséhez vezet.

midnight coder 2013.08.22. 07:31:26

Szarul él egy rakás ember ? Ja, csakugyan.
- Tetszettek volna nem csinálni cuculizmust 40 éven keresztül, ami tökéletesen versenyképtelen gazdaságot eredményezett, és ami végül csődbe ment. Ne feledjük, hogy az MSZP valójában az eredeti MSZMP amiből kivált pár száz öreg kommunista, majd nevet változtattak. De az élcsapat ugyanaz maradt, a pártvagyonka megmaradt, a cuculista kapcsolatok dettó, és Hornék a 3.60-as kenyér utáni nosztalgia hátán jöttek vissza.
- Tetszettek volna nem szétlopni a maradék állami vagyont is. Esetleg nem kellett volna már a rendszerváltás előtt spontán privatizálni. Utána a jó elvtársi kapcsolatokra és Antallék impotenciájára, valamint a polgárok tudatlanságára alapozva szétlopni az országot (amikor a párttitkár elvtárs, meg a vezérigazgató elvtárs, meg a szakszervezeti elvtárs MRP-vel és megvásárolt kárpótlási jegyekkel kabátgombért megvette a vállalatot).
- Tetszettek volna nem szétlopni az országot utána sem. Az olajügyektől a 3x-os áron épült autópályáig. Nem mondom hogy a Fidesz-ék nem loptak, mert dehogynem, de ezen a téren a baloldal semmivel sem marad el, sőt...
- Tetszettek volna élhető gazdasági környezetet csinálni a cégeknek (hazainak és külföldinek). Ez szintén mindkét oldal bűne, de a balfékeknek legalább akkora a sara e téren mint a jobboldalnak, már ha a FIDESZ-t ilyesmivel lehet vádolni.

Ma hazai gazdaság gyakorlatilag nincs, néhány tengődő multi van, akik azért vannak itt, mert itt olcsó a munkaerő. Ez utóbbiból viszont az ami igazán keresett, folyamatosan hagyja el az országot - és a balfékek egyenlősítő politikája, ami a középosztály kifosztásából képzeli el a csórók szinten tartását csak erősíti ezt a folyamatot (lásd egykulcsos elleni keresztesháború). Aminek a következménye egy derakas strukturális munkanélküliség lesz, ami még tovább rontja a gazdasági helyzetet.

WilburSmith 2013.08.22. 07:38:18

Csak menjetek el továbbra is ide-oda szavazgatni, attól majd megint minden rosszabb lesz. Nekünk civileknek kell megállítani a két párt egyeduralmát és teljhatalmát. Valamikor már el kell kezdeni végre megbüntetni őket mindazért amit 23 (70) éve csinálnak velünk. Aztán meg legyünk okosabbak, azon túl, hogy nem szavazunk már rájuk, el kell kezdeni tanulni, dolgozni napi 14 órát szorgalommal, nyelveket tanulni, vállalkozni stb.. hogy legyen miből megélnünk. Az adócsökkentést pedig ki kell kényszeríteni az országvezetéstől, mert így a versenyképességünk 0-val egyenlő.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.22. 07:48:09

@WilburSmith: ámen. Ezek viszont még vagy 50 évig nem fognak megvalósulni. 24 évvel a rendszerváltás után az ország fele még mindig Kádárista és fogalma sincs, mi történik körülötte. Ennyi idő után ez már kurvára ciki.

lacimol · http://www.lacimol.hu 2013.08.22. 07:50:25

A KSH szerint csak 14% a szegénység, ez a Tárki doksiban is benne van. A 46,6% a "Jövedelmi szegénység, anyagi depriváció, vagy alacsony munkaintenzitás", ami 2009-ben is magas volt: 45,7%. Ez persze rossz így is, de azért nem kellene elferdíteni a tényeket.

Szintén a Tárki doksiban benne van, hogy az EU stat szerint szegény akinek nincs autója, de azt nem nézik, hogy ezen emberek hány %-a költi a pénzét cigire, piára és játékgépekre.

www.vg.hu/kozelet/tarsadalom/szamok-bizonyitjak-oriasi-a-szegenyseg-magyarorszagon-402946

www.tarki.hu/hu/research/hm/monitor2012_teljes.pdf

hvg.hu/gazdasag/20130509_Tarki_az_orszag_kozel_fele_szegenysegben

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.08.22. 07:54:46

kurva nagy félreértés, hogy mindenkinek jól KELL élni. aki funkcionális analfabéta, de még lusta is...mit akar? toronyórát meg láncot is hozzá?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.08.22. 07:54:46

A magyarság roncstársadalomba süllyedésének az oka nem a kormány, hanem a birodalmi komprádorszivattyú!
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2012/11/lassatok-az-igazsagot.html

WilburSmith 2013.08.22. 07:56:37

@lacimol: A helyes az lenne, ha közösen elküldenénk a bloggazdát a jó fenébe a hazugsága miatt. Kövessétek példámat:

BLOGGAZDA! MENJ A JÓ BÜDÖS FENÉBE A HAZUGSÁGAIDDAL EGYÜTT!

lavór 2013.08.22. 07:59:12

@FILTOL:

Ezt nem tudom, hol olvastad, de rettentő nagy butaság.
Majd szólj az szerzőnek.

hexa 2013.08.22. 08:00:40

Nem te vagy az, aki a Magyar Hírlap oldalán Budai és hasonló álnevek alatt kommentelget?

midnight coder 2013.08.22. 08:03:42

@WilburSmith: Egy csapat van, aki még a politikusoknál is nagyobb állat, és ezek a "civilek". Ez kb. arról szól, hogy pár bölcsész a gyorséttermi melója után összeül hogy megszabadítsa a világot az atomerőművektől.

Muzsikok közt 2013.08.22. 08:05:57

Török Zsolti majd leállítja a bloggereit, amint bekacsintanak 10% alá. Már nincsenek messze.

biododírium 2013.08.22. 08:23:13

Azért az mindenképpen pozitív, hogy néhány fröcsögőt leszámítva, egész jó, és legfőképp (így vagy úgy, de) érvelő hozzászólások vannak itt. Minimum így kellene mindenhol. . . . előrébb lennénk.

eßemfaßom meg áll 2013.08.22. 08:23:13

Jó dolog a szelektív memória, kár, hogy az internet nem felejt. Voltak azok a régi szép idők amikor még távolban sem látszott a 2008as válság, 60% körül volt az adósság, nemzetközi pénzbőség meg pannonpuma és társai, ugye emlékeztek ha nagyon erőltetitek az picike buksit?

2005ben járunk, a demokrácia fénykorában

index.hu/belfold/szegeny96o/
Négymillió szegény van Magyarországon
MTI
2005. szeptember 6., kedd 15:10 |

Magyarország népességének negyven százaléka szegény, olvasható az Esély című szociológiai folyóiratban. Havasi Éva és Ferge Zsuzsa írása szerint több millióan vannak "lent" és néhány százezren "fent".

ggaborx 2013.08.22. 08:24:09

Érdekes lenne végre arról olvasni, hogy ki milyen konkrét intézkedésekben látja a megoldást? Unalmas már az állandó szardobálást nézegetni - mindkét oldalról. Legyetek konstruktívak, mondjátok meg a tutit, ami majd elhozza a nagy fellendülést! Képesek vagytok rá! Vagy nem?

gipsz.jakab 2013.08.22. 08:26:13

9,5 milla él magyarisztánban

cél: maraggyon 9 milla méjszegény paraszt...
és párezer lézengő ritter mint "szent" istván országában...

ehhez el kell menni még 500 ezernek... ez rendben lesz
és a gazdasági hanyatlással még a 9 milla koldus is gyorsan összejön...

jajrá fideSS ! jajrá mogyorók !

Sir Galahad 2013.08.22. 08:31:52

"A Fidesz három éve kormányoz teljhatalommal, az eredmény: 4,6 millió szegény. Ez az igazi botrány." Micsoda szerencse, hogy közben gazdasági válságnak se híre, se hamva, mert ez kizárólag a Fidesz hibája... és szerencse, hogy a baloldal készülődik a kormányváltásra, mert amíg a baloldal kormányzott, egy darab szegény ember nem volt az országban.

különvélemény 2013.08.22. 08:32:53

@ggaborx:
Csak a mezőgazdaság tudna nekik munkát adni, viszont az eu-ban komcsi tervgazdálkodás van, ezért ez az út nem járható.
Kurcsány pl. visszaadta a cukorkvóta 75%-át mindenféle vita nélkül, azt már soha sem kapjuk vissza.

barli 2013.08.22. 08:38:34

Legalább azt kéne már eldönteni a "bal" oldalon, hogy a zorbán-e a kommunista, vagy kommunista fordulat kell. Mert ez a kettő így üti egymást!

A főcímet olvasva az első reakcióm: any*dat..

Nem szeretek primitíven kommentelni, de ez a cikk kihozza belőlem az állatot. Gratulálok, vegyünk el még többet azoktól, akik most is mindent fizetnek! Megdöglött a tehenem? Nem baj, megdöglött a szomszéd tehene is. Csak gratulálni tudok a remek csúsztatásokhoz!

ps: egy ilyen cikkekkel inkább vesztetek a támogatásból, nem nyertek

prolee 2013.08.22. 08:42:51

Nagyon szeretem az olyan demokratikus baloldali blogokat, ahol a kommentek között meghatározatlan ideig várnom kell (miután az elsőtől kiderült, hogy nem osztom a szerző véleményét, a várakozási idő végtelenre állítódott ugye).

Aztán lehet pofázni, hogy a fideszbérenctroll nem is tudott válaszolni.

Attól függetlenül, hogy a fideszt is rühellem, társalogjon veletek a rézfaszú bagoly. Fortyogjatok magatok között és csodálkozzatok nagyon, hogy a Viktornak megint 2/3-a lesz, mert a zemberek ostobák, csak akkor voltak bölcsek, amikor a ballibnek 2x4 évet szavaztak.

Közben nyilván kicserélték a népet, vagy egyszerre hülyült meg mindenki és most, csakis most, nem veszi észre, hogy a Viktor az orránál fogva vezeti.

Pedig, ha a baloldal nem képes megtanulni a leckét, ha nem képes megérteni a 2/3 üzenetét, akkor megint beleverik az orrát, mint a kismacskának.
Gyengébbek kedvéért a 2/3-os bünti magyarra lefordítva azt jelenti, hogy kedves baloldalt kisajátító bűnbanda, húzzatok a retkes picsába, mert RÁTOK akkor sem szavazunk többet, ha a jobboldali bűnbanda letörli a föld felszínéről ezt az országot. Tehát itt genetikailag kell lecserélni a jelenlegi baloldalt. Nem ám, hogy Szanyi kapitány most született unokája 20 év múlva az én családom vérét szívja.....
S ha eltakarodtatok, akkor majd a jobboldalt kisajátító fideszt és jobbikot fogjuk kipucolni ebből a retkes politikai elitből....

ob.szerver 2013.08.22. 08:45:43

Lehet teliszájjal emút8azni, de azért néhány tényt szögezzünk le:

1. A rezsim tevékenysége révén a társadalmi különbségek nőnek. Minden intézkedésük a saját és a megmaradt pár százezres középosztály gyarapodását, és a többiek lesüllyedését szolgálja. A rezsim értéktöbblet teremtési alkalmatlansága következtében a felső rétegek gazdagodása kizárólag az alsók szegényedése révén valósulhat meg.

2. A társadalmi emelkedés lehetőségei a fentiek, a munkahelyek hiánya és fizetős felsőoktatás következtében beszűkültek. Ennek a felismerése tükröződik a sokak számára erre adható egyetlen adekvát reakcióban, a tömeges menekülésben.

3. Tekintettel arra, hogy a rezsim természeténél fogva a szándék és képesség hiányában alkalmatlan az önreflexióra, választási győzelmük esetében a folyamatok folytatódása és súlyosbodása várható.

Netuddki. 2013.08.22. 08:48:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Na most, ez nem ilyen egyszerű. A baloldal nem a szegénység ellen küzd, hanem a nagyobb egyenlőségért, akár azon az áron is, hogy mindenki szegény lesz"

Elveszel az oldalakban és az általánosításban. A cucializmus alatt is voltak bizony egyenlőbbek. Hogy másképpen mondjam, az orbán rendszer ugyanazt a rendszert akarja újratölteni. Ahol a csókosoknak átlagon felüli életszínvonal jár a többiek rovására.
Ebben a kérdésben nincsen jobb és baloldal. Csak emberek vannak, akik a rendszer fenntartói és haszonélvezői. Teljesen mindegy milyen oldalinak, milyen ideológiájúnak vallják magukat. Csakis a cselekedeteiken keresztül lehet (és kell) megítélni őket. Legjobb példa a fidesz. Se nem polgári, se nem demokrata. Soha nem is volt. Mára már csak nem is fiatal, a jobboldalhoz meg semmi köze. Vérbeli komcsi párt. Már ha a komcsi alatt a '90 előtti mszmp-t értjük...

különvélemény2 2013.08.22. 08:49:30

@ob.szerver: "de azért néhány tényt szögezzünk le:"

Ez 3 hazugság volt, most halljuk a tényeket! :)

Muzsikok közt 2013.08.22. 08:50:46

@ob.szerver: Akkor most lássuk az adatokat, forrással...:)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.08.22. 08:56:07

@7tom: Az egykulcsos adó miatt SENKINEK nem emelkedett az adója. Amire Te gondolsz, az az adókedvezmény eltörlése volt. Tehát most azon megy a sírás, hogy aki eddig EGYÁLTALÁN nem fizetett adót, annak is kell pár ezer forintot.

@hondamonda: "Sajnos ez a tarsadalom hallani sem akar arrol, hogy vallalja az ehhez szukseges aldozatot"

Miről beszélsz? A társadalom "nemszegény" része viszont napi 10-12 órákat melózik, néha két állásban, hétvégén is, és hallani sem akar, hogy megint az ő kárukra segélyezzék a megélhetési szegényeket.

Elijah_Baley 2013.08.22. 09:00:09

értem én h a 16%-os szja az olyan hívószó, de azért nem úgy van h az 5k és 1m közti harmincezer multis kismajom miatt lett 4égymillió szegény...
az egészségügyi járulékplafon eltörlése miatt a millió feletti fizuju emberek amúgy se jártak jobban, inkább aztat kéne nézni ahogy a fidesz felszámolta a legális szabad piacot és a lakosság nagy részét átlökte a szürkegazdaságból a feketébe, ami azért nem kis teljesítmény még tőlük se.
az álami szférában meg tuggyukki óta bérstop van, szal azok is szopnak, jól...
más ágazat hirtelen nem jut eszembe, ahol lepapírozva keresnének emberek pénzt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.22. 09:00:10

@G. Wolf:

Az a modell kifulladóban, nincs rá pénz. Csak Norvégia lesz képes folytatni a hatalmas olajkincs miatt.

gmower (törölt) 2013.08.22. 09:00:55

Ezt a blogot mikor indította az MSZP?

komplikato 2013.08.22. 09:01:55

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf: "Általában a baloldal volt mindig is a szegénység ellenes és nem a jobb oldal. Csak nézd végig az európai politikai pártokat."

Édes istenem! Fél kezem oda adnám, ha a hazai "baloldalnak" vagy "jobboldalnak" bármi köze lenne ahhoz amit valójában így neveznek Európában ...

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Tehát most azon megy a sírás, hogy aki eddig EGYÁLTALÁN nem fizetett adót, annak is kell pár ezer forintot."

Kicsit konkrétabban a minimálbéresek amúgy is "hatalmas" fizetése két lépcsőben röpke 16.000-et esett.

eßemfaßom meg áll 2013.08.22. 09:02:12

@ob.szerver: "de azért néhány tényt szögezzünk le:"

Pl azt, hogy nem a fidesz alatt jött létre a posztban szereplő szegénység hanem nagyrészt azok alatt akiket vissza szeretne szavaztatni a szerző a hatalomba

Csetepaté márki 2013.08.22. 09:02:46

„A Fidesz három éve kormányoz teljhatalommal, az eredmény: 4,6 millió szegény.”

Ja, a semmiböl itt termett 4,6 millio szegeny.
Kerdezz mar meg egy devizahitelest, harom evvel ezelött eltünt-e az adossaga? Vagy az allam adossaga? Ha mar mindent 2010-töl szamolunk.
A 2010-es kormanyvaltaskor meg magyar tulajdonu vagy nagy allami tulajdonreszü volt gyakorlatilag a teljes ipari termeles, a bankrendszer, a nagykereskedelem, a lakossagi szolgaltatok, a mashol szokasos allami monopoliumok, meg biztos es fizetökepes volt a hazai piac, szoval minden, ami egy orszag lakossaganak a joletet hosszutavon megalapozhatja, a jövedelmi szint meg az osztrak volt, onnantol meg zuhanas? Azota meg csak a fodraszatok meg a kocsimosok vannak magyar tulajdonban es alapozzak meg a joletet? Nem figyeltem elegge?

Vagy ez a poszt csak egy hiperdemagog, hihetetlenül ostoba propagandafröcsöges a demokratikus fostengerböl, ami ellepi az index cimlapjat?

high up! 2013.08.22. 09:04:37

@midnight coder: " Tetszettek volna nem csinálni cuculizmust 40 éven keresztül,"

na meg teccenének most a fidióták nem 10% gazda - 90% napszámos országát csinálni.

Ezt szeretem bennetek: ti fidióták épp olyan elhülyült vezérseggnyaló fajta vagytok, mint a komcsi testvéreitek. Mivel köztetek nincs különbség, csupán csak a vezér személyén vitatkoztok, ezért nektek valójában egyesülnetek kellene.

Ti a maszaoppal gyakorlatilag mensevik-bolsevik komcsik vagytok.
A legszebb meg ugye az, amikor a leszegényített muzsik réteg tüntet a leghevesebben a uradalom fennmaradásáért.

♔batyu♔ 2013.08.22. 09:06:16

Mit gondoltok ballibsik, miért nem akar senki Bajnaira szavazni?

A hatalmas adósságot akkor hozták össze, ma FIZETJÜK, így eléggé képmutató dolog a szegénységért Orbánékat baszogatni.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2013.08.22. 09:06:57

@lavór: Nincsenek és nem is lesznek olyan munkahelyek, amiket eddig ismertünk. Technológiai rendszerváltás zajlik a szemünk előtt, amit lehet, ezután automaták fognak gyártani, mert még a kínai, sőt vietnami munkás is drágább hosszú távon, mint a gép.
Ahelyett, hogy körülnéznénk, milyen emberi erőforrás-igényes dolgok hiányoznak,illetve lenne piacuk, azon siránkozunk, hogy éppen melyik oldal tesz tönkre bennünket. Mindegyik, és egyformán, mert pont a lényeget takarják el a szemünk elől.

tamas11 2013.08.22. 09:07:11

@anyahajókabinajtóhajtogató:

jó jó, de addig is egy kormányváltást....

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.22. 09:07:20

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "aki eddig EGYÁLTALÁN nem fizetett adót"

Bocs, de ha már kijavítasz valakit, ne monjd még nagyobb baromságot, mint amit javítottál.
Az SZJA csak egy a béren levő sok adóból (amiket egyébként járuléknak hívnak, csak mert) és attól hogy még valaki esetleg nem fizetett SZJAt, egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem fizetett adót. Az ÁFÁról akkor még nem is beszéltem.

tisztapista 2013.08.22. 09:09:57

Az egyik barátom "mélyszegénységben" él. Egyike a 4,6 milliónak. Mivel felesége van és 3 gyereke, így ez már 5 ember a 4,6 millióból.

Az anyuka dolgozik, fél állásra van bejelentve, persze egész állásban dolgozik. Fizetése PAPÍRON 50.000 Ft körül van. Valójában a duplája.

Az apuka hivatalosan nem dolgozik. Nem hivatalosan azonban kertépítésben, házfelújításban, építkezésben dolgozik, szakmunkát végez. Nincs bejelentve, havi 150-200 között keres.

Ház van - építettek. Autó van - munkaeszköz. Számítógép van, a gyerekeknek is megvan minden, ami kell. Nem 100 doboz legó fejenként, de tele vannak jó játékokkal.

Hivatalos jövedelmük havi 50.000 Ft!
Mélyszegények? Távolról sem.

Nem kellene hamis statisztikákkal hergelni az embereket egymás ellen! Az emberek érzik, hogy az ország fele nem "szegény"! Az emberek a valóságban élnek, vannak szomszédaik, barátaik, rokonaik, látják, hogy ki hogyan él. A statisztika csak a hivatalos számokat látja. A HIVATALOS SZÁMOK PEDIG NEM A VALÓSÁGOT TÜKRÖZIK.

prolee 2013.08.22. 09:11:03

@tcom: Ami a vizitdíjat illeti, akár még jó is lehetett volna. De nem így. Mert a vizitdíjtól kiderült, hogy nem az ellátás UTÁN kell fizetni (bár az orvos állapítja meg, hogy a beteg ellátása a MENTES körbe tartozott-e), hanem ELŐRE!! AUTOMATÁVAL ugye.... khm....
Szedtek tőlem vizitdíjat a Trefortban olyan méhnyakrákszűrésért (öles betűkkel volt kiírva a nővérke mögé az ajtóra, hogy mentes), ami fél napig tartott. Időre (12:30) bejelentkeztem, odamentem, egyedül voltam, beszedték az IRATAIMAT, majd 2 óra várakozás után visszamentem dolgozni, zárás előtt 5 perccel újra vissza a rendelőbe ADDIG AZ IRATAIMAT ZÁLOGBAN MAGUKNÁL TARTOTTÁK, ami bűncselekmény....

Aztán a vizitdíjról az is kiderült, hogy csak addig bagatell összeg, amíg nekem kell fizetni. Mert ugye a tűzoltó...., a rendőr...., a balesetes...., a nagycsaládos...., a munkanélküli-segélyes....., a nyugdíjas x alkalom után...., stb. stb.
Az lett a vége, hogy megint csak az fizetett, aki egyébként a tb-t is fizeti, viszont adminisztrációt lehetett építeni rá, de legalább a széf mellé az automatával is jó bizniszt csináltak a haverok.

A kórházból távozó agylágyult anyám napidíjának befizetéséhez szabadságot kellett kivennem baz+!!!!!! Azé', hogy sorba állhassak a kórház kasszájánál és szigorúan kp-ban befizessem a zsetont.

Majd a hab a tortán! Az országgyűlési képviselők vizitdíját közpénzből finanszírozták.

Na, ez volt az a pont, amikor azt mondtam, hogy elmehettek a tripperes kurva anyátok tetves picsájába! Anyátokkal szórakozzatok!

ob.szerver 2013.08.22. 09:11:32

@eßemfaßom meg áll:

"Pl azt, hogy nem a fidesz alatt jött létre a posztban szereplő szegénység"

Rosszabbul élünk mint 4 éve.

Emlékszel? Ez volt a jelszó egy olyan 4 év után, amikor 35%-kal nőtt az életszínvonal, és így még a lottóötös Gyurcsány is le tudta győzni Orbánt.

Arról nem kell vitát nyitni, hogy ez mennyire volt megalapozott, de hogy meghazudtol téged, az elég egyértelmű.

És most jöhetsz a mindent söprő adu-ászotokkal, a 2009-es -6,7%-kal, de hogy elébe menjek, emlékeztetnélek, hogy akkor Németországban is mínusz 5 volt.

Faragott tök 2013.08.22. 09:12:24

Kádárnak 30 év alatt sem sikerült megkedveltetnie a szocializmust, Orbánnak viszont 3 év alatt sikerült…

KissGecihuszár 2013.08.22. 09:20:18

Egész elképesztő, hogy a jelenlegi valóban gigaszar helyzetért a cikk írója csak az Orbán kormányt teszi felelőssé, amikor az országot anno a '90-es évtized elején regnáló mdf bábkormány, illetve az utána következő hornéra alatt egyértelműen az egykori elvtársakból vedlett "urak" rabolták, mutyizták, fosztották ki az országot és azt a gyárat, ahol addig párttitkárok, sz.b. titkárok, igazgatók, egyéb funcik voltak, nos azt szarér-húgyér megszerezve, azt az első adandó alkalommal, búsás haszonnal eladták a nyugati konkurenciának, mely azt a lehető leggyorsabban bezárta. Elég csak Ózd, Diósgyőr és még megannyi (nehéz)ipari, élelmiszeripari és persze könnyűipari cégre gondolni, nem kell sokáig keresgélni a gúgliban, hogy ráleljünk legendás Magyar cégekre, amiket ezek a senkiházi bal-lib moszkoviták anno annuláltak! Ugyanez vonatkozik a hornéra '95-ös energetikai privatizációjára, melyet !4 nap! alatt, teljes titoktartás mellett mutyiztak el a nyugati, nagyrészt állami energetikai cégeknek! Na, ezek után nekem itt senki ne pofázzon, hogy ide ismét bal-lib kormány kell, mert esküszöm, tarkón lövöm!!! Ide igenis olyan, talpig patrióta Magyar emberekből álló, jobboldali kormány kell, akik mögött már van pár évtized, letettek ezt-azt az asztalra, akár mint beosztottak, akár mint vállalkozók, vagy mint 1-1 település emblematikus figurái.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.08.22. 09:22:35

@Zka: Na, és szerinted ki fizet több áfát? A minimálbéres, vagy akit érintene a második adósáv?

@komplikato: Mivel nekik is kell fizetni SZJA-t, mint mindenki másnak. Bár arányosan kevesebbet. Ugyanez a 16.000 ft-od egy 250eFt-os "lususfizunál" közel 40 rugó.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.08.22. 09:23:43

@KissGecihuszár: igen igen, már csak egy Jobbik kormányzás hiányzik az országnak ahhoz, hogy utána még a helyét is fel lehessen szántani :D

pánpéter 2013.08.22. 09:25:24

@Csetepaté márki:
"Vagy ez a poszt csak egy hiperdemagog, hihetetlenül ostoba propagandafröcsöges a demokratikus fostengerböl, ami ellepi az index cimlapjat"

konkrétan erről van szó.
ez egy ócska fos baliberó kampányblog, valószínűleg ide is török zsoca adja a témákat. az index már csak ilyen. fos, szar, hügy, a blogketrec meg ezek egyvelege.

Sweet And Full Of Grace 2013.08.22. 09:28:12

@tobeor:

"A hívek átvették a "Aki szegény annyit is ér" - gondolkodást.
Se mint embertársuk iránt nem éreznek emberi szolidaritást"

Ebben az országban hárommilió tart el hetet. Plusz finanszírozza a kurvára szolidáris baloldal korábbi osztogatásainak kamatterheit.

60%+ jövedelemelvonással.

Ennyit szolidaritásról.

birka menet 2013.08.22. 09:30:56

@Csetepaté márki:

Nem kell hisztizni, csak a tényeket számba venni: Orbanescu 2010-től besepert 3000 milliárd ft manyup pénzt, 2000 milliárd ft lakossági megszorítást, és évi 350 milliárd ft folyó nyugdíjjárulékot.
Tehát 6000 milliárd ft-ot (20%-nyi GDP). Ebből egy büdös vasat nem fordított államaósság törlesztésre (81% most is mint 2010-ben).
Lehetne akkor találgatni, hogy akkor talán a gazdaság fejlesztésére fordította?

Na akkor ez még nagyobb égő: 20%-nyi GDP-ből elért 0,1%-os növekedést!!
Jaj de jó, hogy hasít a felcsúti bugrisorzág gyorsnaszád! És a birka sereg örömmel béget a sikerekhez.

ob.szerver 2013.08.22. 09:36:20

@highup!:

"Tehát 6000 milliárd ft-ot (20%-nyi GDP)."

Ne felejtsd ki az évi 1000 milliárd EU-s pénzt. Az emút3ban 9000 milliárd ment el arra, hogy a rezsim a felszínen tartsa magát, és a GDP a (mezőgazdasággal korrigált) mínusz 0,5-1%-nál ne essen jobban évente.

nnnnnnnn 2013.08.22. 09:37:23

rengetegen interneteznek mélyszegénységből

♔bаtyu♔ 2013.08.22. 09:38:07

A közvélemény kutatások azt bizonyítják, hogy a mai szegénységért az e,berek az előző kormányt teszik felelőssé.

Na igen, nem mindegy, hogy a fizum 50%-át, vagy 83%-t vonják le adósság fejében.

prolee 2013.08.22. 09:38:13

@tisztapista: Hát ezért kellene a személyi jövedelemadó ellenőrzést a jegyző hatáskörébe utalni. Nem pedig a megyeközpontban papírokból, meg ingatlan- és gépjármű-nyilvántartási adatokból ellenőrizni.
A jegyző (a nagyvárosok kivételével) személyesen ismeri a vagyoni viszonyokat, de sokra megy vele, ha az adótitok miatt a jövedelmi adatokat nem ismeri.

komplikato 2013.08.22. 09:40:42

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Az még mindíg 2-2.5x létminimum nem pedig 3/4-2/3.

2013.08.22. 09:41:41

A statisztikák össze-vissza hazudnak. Aszerint én is mélyszegénységben élek a családommal.
Nade, ha megkérdezünk egy boltost, mondjuk egy bútorboltost, akkor azt mondja, hogy a középréteg vevők eltűntek. Csak a szegény, olcsó bútort keresők vannak és a gazdagok, akiknek az ár egyáltalán nem számít. Az a középréteg, akinek kevesebb lett SZJA-ja, na az nem költ. Tehát az ő költésükre alapozott gazdasági fellendülés nem jött össze.

Elijah_Baley 2013.08.22. 09:42:48

@$$$=$$$: igen, de hogy?
okostelefonról, mobilnetről, a kert végéből, mert nem telik nekik laptopra és optikára!
érzéketlen vagy...

Muzsikok közt 2013.08.22. 09:49:29

@roli101:

Az a lényeg hogy nem költ. Hanem megtakarít. Ezt nevezik gazdasági fellendülésnek..:))

polgarda.blog.hu/2013/07/18/teny_nyomorba_dont_a_gazdasagpolitika

eßemfaßom meg áll 2013.08.22. 09:54:24

ez most úgy müködik, hogy aki nem köpködi orbánt annak negyedóra a várakozás 2 komment között?

magyar ember teli szájjal 2013.08.22. 09:57:51

Minél kevesebb a gazdag, "balról" annál jobb. Minél több helyre befolyik az állam a gazdaságban, "balról" annál jobb. Mégis miért megy a nyivákolás, apa? Hogy nem egy szoci bassza széjjel az országot hanem egy fideszes? Chill, Viktor is Marxista.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.08.22. 09:59:15

@komplikato: A képletbe viszont beletartozik, hogy a minimálbéresek közt jóval több a "zsebbeboríték" mint a 250 bruttó felett...

flort 2013.08.22. 10:07:02

@roli101: a statisztikák nem hazudnak, csak az értelmezésük. Az ugyanis egy szakma.

Valaki írta pl. hogy 2005-ben "a demokrácia fénykorában" milyen szarok voltak az adatok. Most vagy lusta volt utánnanézni, vagy mélyen hallgatott róla, hogy a szóban forgó szakmunka 2003-as (és részben 2001-es) adatokat dolgoz fel. Valamint szerepel benne az a mondat, hogy: "A hazai jövedelmi adatok megbízhatósága erõsen korlátozott."

Ha valakit még ezután is érdekelne (bár ezután nehéz lenne olyanoknak felhasználni, akik nem értik a számokat), itt lelhető fel:

www.esely.org/kiadvanyok/2005_4/havasi.pdf

A mostani blogbejegyzés alapjául szolgáló írásban (www.vg.hu/kozelet/tarsadalom/megdobbento-szamok-a-magyarok-kozel-fele-szegenysegben-el-403257) a többek által kéjjel emlegetett 2009-es adat nem szerepel, van viszont ilyen mondat: "A magyar népesség körében 2009 és 2012 között jelentős, statisztikailag is szignifikáns mértékben nőtt a relatív jövedelmi szegénységben élők aránya." és igaz, hogy ezzel csak most értük el az EU átlagos szintjét, de a döntéshozóknak éppen ideje lenne elgondolkodni, hogy ezt a folyamatot hogyan lehetne megállítani.

A statisztika ugyanis elvileg az ő döntéseiknek az orientálását is szolgálja.

tcom 2013.08.22. 10:07:52

@eßemfaßom meg áll:

Akkor lett még plusz félmillió szegény. Hurrá! A jövő elkezdődött fidesz.

tomwar 2013.08.22. 10:09:21

@ariete: Meghajlok a zsenid elott. De tenyleg. Nem is ertem, hogy elhettunk eddig e nelkul?
Mindenrol a prolik tehetnek!

... zöld levelecske, ... (törölt) 2013.08.22. 10:15:54

4,6? Az egész jó ahhoz képest, hogy az egész világ válságban van és Gyurcsány-Bajnai alatt ez még 4,9 volt. 300000 ember kiemelkedett a mélyszegénységből, ez azért szép teljesítmény a jobboldaltól. Grat!

eßemfaßom meg áll 2013.08.22. 10:17:30

@tcom: 2005 óta. tudod, volt közben egy apró válság ami talán egy picit rátett már 2010 előtt is a 4millára

lavór 2013.08.22. 10:20:25

@miriamele:

A technológiai váltás elég régóta tart már. Nem újdonság.
Gyakorlatilag alig van szükség élő munkaerőre.

Muzsikok közt 2013.08.22. 10:23:08

@lavór: 90% így is dolgozik. Világcsodájára..:))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.08.22. 10:23:20

@... zöld levelecske, ...:

"hogy az egész világ válságban van"

Ez csak azzal tudod elhitetni, aki nem lát túl a határnál. A világ szebbik felében azért már leküzdötték a válságot, csak itt lehet még ezzel etetni a birkát.

Baloldali érték 2013.08.22. 10:26:34

"A Fidesz három éve kormányoz teljhatalommal, az eredmény: 4,6 millió szegény."

Van értelme végigolvasni a cikket, ha már a bevezetőben is hazudoztok?

2010-ben még kereken 0 szegény volt, mi?

zZz 2013.08.22. 10:26:46

@7tom: kicsit tovább kéne gondolni a témát.
A magasabb kulcs kivezetésével óriási lyuk keletkezett a költségvetésben, amit be kellett foltozni. És mivel foltozták be?
- magasabb áfakulccsal, amit mindenki fizet (tehát az alacsony jövedelműeknek nőttek a költségeik, pedig az szja-val ők nem nyertek semmit)
- ágazati extra profit adók vagy hogyan is nevezték őket, telkom adó, banki külön adók stb. (a cégek természetesen rendre át is hárítják a költségeket, így megint többet fizet mindenki, amitől megint az alacsony jövedelműek járnak rosszabbul, mert az szja változtatásból ők semmit sem kaptak)
- tranzakciós adó (ugyanaz a képlet)

Stb. Ebből látható, hogy míg a magasabb jövedelműek bár arányosan többet fizetnek, az szja-ból visszanyert összeggel részben fedezni tudják ezeket, ha nem egyesen jobban jártak.
Viszont az alacsony jövedelműeket semmi sem kárpótolja. A magasabb kulcs eltörléséből semmit sem profitáltak, viszont kaptak egy rakat adót és extra költséget a nyakukba.

Ebből világosan látszik, hogy a jelenlegi kormány a gazdagokat még gazdagabbá, a szegényeket még szegényebbé tette, majd utóbbiak szemét kiszúrta egy álságos propaganda akcióval, a rezsicsökkentéssel.
És sajnos az emberek egy jó része kellően buta ahhoz, hogy ezt el is higgye.

Gazsi bácsi lótetű 2013.08.22. 10:29:30

Kérném a fidesznyikeket, hogy cáfolják az alábbi tényeket:
- a legtöbb MSZMP-s a jelenlegi kormánypártok közül a Fidesz frakcióban található
- a stadionépítés helyett lehetne jobb helyre is tenni a pénzt
- az utolsó kormányfő aki stadiont épített a falujában Ceausescu volt, ilyenre azért Európa nyugati felén nincs nagyon példa
- nincs se közbiztonság, se jogbiztonság Hazánkban (ld. lopott autók száma, betörések száma, 4 év előzetes után kiengedik a gyilkosokat...)
- nincs jogegyenlőség ( a romagyilkosságokért jár kártérítés, a romák által elkövetett gyilkosságokért ld Szögi Lajos NEM)
- multik beruházásainak száma erősen lecsökkent az elmúlt 3 évben
- egy szemüveges kis mitugrász ugatott a tv-ben, hogy ha 300 Ft fölé megy az üzemagyag ára, csökkenteni kell az adótartalmát. Most mennyi az üzemanyag ára?
- Diktátorotok azt mondta, hogy ha 300 Ft fölé engedi egy kormány a HUF/EUR árfolyamot, akkor LE KELL MONDANIA. Ja, hogy ez rá nem vonatkozik?
- Földmutyi
- Trafikmutyi
- Államadósság mértéke
- az ország helyzete a nemzetközi szegénységi listán
- GDP növekedés a többi exkomcsi országban (Románia, Szlovákia, Lengyelo.) vs. nálunk
- pénzpazarló kormánypropaganda (ennyire xar a Posta, hogy elsőbbségivel kell küldeni? Talán a vezérkart kéne kirúgni)
- MÁV eredménytelen fejlesztése
- EÜ további szétverése, forráskivonás, dilettáns döntések, korrupció további növelése
És még millió dolgot felsorolhatnék, de remélem büszkék vagytok dajcstompika eddigi munkásságára is...

különvélemény 2013.08.22. 10:30:42

@flort: "a többek által kéjjel emlegetett 2009-es adat nem szerepel, van viszont ilyen mondat"

Agitpropot nem szó szerint olvasunk.
Honnan tudod, hogy propaganda?

"Tavaly a teljes népességen belül 17 százalék volt azok aránya"
vs.
"Míg a megelőző időszakban Magyarország az alacsony szegénységű országok közé tartozott az Európai Unión belül"

Ééérted, 17 vs. alacsony. Ezért mérvadó a HVG, aki számot számmal állít szembe, nem pedig számot melléknévvel.

hvg.hu/gazdasag/20130509_Tarki_az_orszag_kozel_fele_szegenysegben

46,6 vs. 45,7 Azt a 0,9%-ot nyugodtan tekintheted a fizetésképtelenné vált devizahiteleseknek.

barli 2013.08.22. 10:32:07

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

"A világ szebbik felében azért már leküzdötték a válságot"
körülbelül úgy, hogy visszakérik a kihelyezett pénzüket (tölünk), vagy nem helyeznek ki újat (hozzánk), vagy csak csinálnak maguknak új pénzt (maguknak). Szerinted Magyarország melyik opcióval élhet?
Amúgy meg még nagyon nem küzdötték le..
Viszont szvsz a nyugatot nem érdemes szidni, mert mindenki ezt csinálná, csak azért nem árt néha egy kicsit rákoppintani a körmükre. Jó, hogy azt meg nem a saját szakállra kéne, mert ahoz bizony kevesek vagyunk.

gipsz.jakab 2013.08.22. 10:49:05

fide SS . fide SS . fide SS . fide SS . fide SS . fide SS . fide SS . fide SS . fide SS . fide SS . fide SS . fide SS . fide SS . fide SS . fide SS . fide SS .

flort 2013.08.22. 10:49:26

@különvélemény: nem értelek, milyen propaganda?

A Világgazdaság cikk elég világosnak tűnik. Honnan a 45,7%-os adat? 1% alatt valószínűleg nem szignifikáns a különbség.

Amúgy könnyű úgy összemosni dolgokat (és nem fair), ha csak a neked tetsző szavakat másolod be. Nem politikus vagy?

Kacsura 2013.08.22. 11:03:38

@tisztapista: Menj le vidékre. Mindegy merre indulsz.

desw 2013.08.22. 11:07:37

@zZz:
"A magasabb kulcs kivezetésével óriási lyuk keletkezett a költségvetésben, amit be kellett foltozni."

Ez a hozzáállás a probléma a rendszerváltás óta. NEM kellett volna befoltozni az egykulcsos által ütött lyukat, hanem az állami kiadásokat kellett volna/kellene csökkenteni.

Fenntarthatalna a nyugdíjrendszer, az állami vízfej, ... ezeken kellen vágni, és akkor nem lenne gond.

Lesz még Magyar Köztársaság 2013.08.22. 11:07:49

@komplikato: "Édes istenem! Fél kezem oda adnám, ha a hazai "baloldalnak" vagy "jobboldalnak" bármi köze lenne ahhoz amit valójában így neveznek Európában"

Na mesélj, mi a lényegi különbség szerinted az MSZP és mondjuk a német SPD vagy az osztrrák SPÖ között?

Antikommunista, antiszemita 2013.08.22. 11:09:17

EZ A HAZUG BOLSEVISTA SZENNYBLOG MÉG MINDIG A ZSINDEX.HU CÍMLAPJÁN HARSOG?

TÖCSI ELVTÁRS A KURVA ANYÁD!

Keresztény fajú 2013.08.22. 11:10:55

@republikánus:

SEMMI KÜLÖNBSÉG NINCS, A KOMMUNISTA MINDENHOL KOMMUNISTA, CSAK OTT ARABOKAT ÉS NIGGEREKET SZAPORÍTANAK ITTHON MEG ORKOKAT + BUZIKAT PEDOFILOKAT EGYÉB ABERRÁLTAKAT MINDENHOL.

Továrisi, konyec! 2013.08.22. 11:13:02

INGYENPÉNZT AZ ORKOKNAK, HAVI 85 RUGÓT, CSAKAZÉMER CIGÁNYOK ÉS CSAKAZÉMER ÉLNEK, UGYE TI IS ERRŐL ÁLMODTATOK 1990-BEN, BÜDÖS RETKES KOMMANCSOK ÉS LIBOLDÓK?

lavór 2013.08.22. 11:17:46

@Muzsikok közt:

"Dolgozgat" inkább. Adminisztrál, elad, kiszolgál, takarít, kiszállítgat. És egyéb munkának látszó tevékenységet folytat. Az ipar és a mezőgazdaság gyakorlatilag gépesített. A Rigips például maréknyi emberrel látja el gipszkartonnal Európát.

Blogger Géza 2013.08.22. 11:26:53

Hát, ez a demagógia kevés lesz ide 2014-ben.

1) Mint az már kiderült, 2009-ben ugyanúgy 46% volt az EU-s (tehát nem magyar) szegénységi küszöb alatt élők száma, mint most. Kérdés, eben mennyire helyes egy EU-s mércét egységesen használni, ahogy egy német szegény él, azt nálunk sokan megirigyelnék...

hvg.hu/gazdasag/20130509_Tarki_az_orszag_kozel_fele_szegenysegben

2) "a hajléktalanság kriminalizálásával" Nem a hajléktalanság van kriminalizálva. Hanem bizonyos tevékenységek, amiket sem hajéktalan, sem más nem tehet meg. (pl nem sajátíthat ki saját kénye-kedvére saját maga által kijelölt közterületet magának lakás céljára). Ami teljesen ésszerű szabályozás. Egyébként aki hajléktalan, az már így is úgy is ezalatt a küszöb alatt van, semmit nem segít rajta egy ilyen "szabadság".

3) "szegénység büntethetővé tételével" He? Ez meg honnan jött?

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.08.22. 11:28:43

Én annak ellenére, hogy inkább baloldali vagyok, azt mondom, itthon jobboldali fordulatra lenne inkább szükség, mint baloldalira, mert az állam hihetetlen mértékben túlméretezetté vált, és a piaci verseny sem érvényesül, mivel az állam mindenbe beleszól, különadókat vet ki, teljes bizonytalanságban hagyja a piacot a hirtelen légből kapott ötleteivel, tehát a tömeges szegénység oka nem a rossz elosztás, hanem a versenyképtelenség. Ezen javítani pedig jobboldali fordulattal lehet. Természetesen gazdaságpolitikai szempontból az MSZP és az Együtt 2014 is jobbra áll a szélső balos Fidesztől, de a fordulathoz így is kevesek, viszont ha nem lesz addig életképes alternatíva, akkor kénytelen leszek valamelyikükre szavazni, de pont az ellenkező okból, mint amit a posztoló felvet.

ANTINIGGERISTA 2013.08.22. 11:33:03

@Ensiada Arkoveitie:

SZAVAZZ AZ MSZP-RE MAJD KAPNAK AZ ORKOK HAVI 85 RUGÓT INGYEN + INFLÁCIÓKÖVETÉST + SEGÍLYT HOGY NE KELLJEN LOPNIUK FOSZTOGATNIUK RABLÓGYILKOLNIUK HÍDPÉNZT SZEDNIÜK UZSORÁZNIUK DROGOT ÁRULNIUK KOCSIKAT FELTÖRNIÜK

mizrolist 2013.08.22. 11:36:31

@Muzsikok közt: azt ugye tudod, hogy a statisztikába nem számít bele mindenki, aki valóban munka nélkül van - csak azok, akik ellátást kapnak? Márpedig az ellátás időtartama pont Orbánék alatt 9 hónapról 3 hónapra csökkent... vagyis aki 4. hónapja keres munkát, az a statisztikában már nem szerepel munkanélküliként.

zZz 2013.08.22. 11:39:18

@tcom: kudos ezért a hozzászólásért, azért még vannak emberek, akik átlátják a helyzetet :)

@barli_brendel_edition: mocskosul demagóg szöveg ez. Sávos adózásnál ugyanez a képlet, annyi különbséggel, hogy ha átlép a magasabb sávba, akkor az afeletti összeget nagyobb kulcs sújtja. Ettől ő még mindig többet fog keresni és ugyanúgy motiválva van a nagyobb jövedelem megszerzésére.
A magasabb adókulcs eltörlése, ebből következően, semmilyen motiváló hatással nincs, célja tehát pusztán egy volt: a gazdagokat még gazdagabbá tenni, a közteher egy részét, mindenféle méltányossági elvet nélkülözve, áthelyezni a szegényebb rétegre. Ez egy méltánytalan rendszer és pusztán a gazdagok kapzsisága az, ami legitimálni igyekszik e fajta álságos szöveggel.
Mondom ezt úgy, hogy én is a magasabb adósávba csúsznék, ha lenne most. Csak én nem vagyok ennyire kapzsi és egocentrikus.

(más: mégis mennyit kell várni egy nyomorult hozzászólás elküldéséhez? Így nem lehet érdemben megvitatni egy témát. Vazze negyedszer próbálom elküldeni, az előző hozzászólásomat 24 perce küldtem, amikor ezt írom. Ez beteg. 10 percnél többet váratni nincs értelme, még 5 percnél többet sem. De legalább írná ki, mennyit kell várni. Ezt a blogot sem fogom olvasni többet, mert nem lehet normálisan hozzászólni.
Ok, tehát 30 perc várakozás sem elég. Szánalmas.)

@nemecsek ernő áruló: pontosabban szeretnek bizonyos dolgokat hallani. Ha ehhez hazudni kell, akkor úgy.

(52 perc.)

@desw: úgy fogalmaznék, hogy ezeket is kéne. Igen, kéne. Ettől függetlenül az egykulcsos rendszer méltánytalan. Aki azt hiszi, hogy "mindenkinek adott a lehetőség", egyszerűen tájékozatlan és hiányzik belőle az empátia. Valaki komolyan azt hiszi, hogy minden ember ugyanolyan feltételekkel, esélyekkel és lehetőségekkel fut neki az életnek?

@Állítsátok meg Arturo Uit!: a rakat segélyt valóban meg kéne kurtítani. Egyébként munkaképes embereknek valamilyen kreált okból ingyen pénzt adni nem pálya valóban.
De ez megint más téma, mint a többsávos szja.

barli 2013.08.22. 11:49:37

@zZz: szerintem meg az a demagóg, hogy a "gazdagok" fizessenek több szja-t. Aki gazdag, az úgysem a fizetésétől gazdag. Inkább az a követendő út (szvsz), hogy legyen kicsi az adó (mindenkinek), de aki ezt nem fizeti, azt rúgják úgy igazából seggbe. Na itt jön be az, hogy az elején bazi nagy luk lesz a költségvetésben, azt meg el kell venni valakitöl.

ui: váltogassad te is a nickeket. Nem fair, de legalább müxik egy ideig :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.08.22. 11:52:28

@barli: Ezt a folyamatot, amit itt leírtál, úgy hívják: Befektetés. Ilyen van nálunk is állami, és magán szinten is, csak valahogy a profit nem a gazdaságban, hanem offshore számlákon köt ki. Ez itt a baj...
Csak ez nem világválság. Ez a "saját" hülyeségünk.

Blogger Géza 2013.08.22. 12:03:26

4) "47 ezer forintos közmunkával" Csakhogy a szocik alatt a munkanélküli segélyből kikerülőknek (ha nem végzett közmunkát, akkoriban ezt annyira nem erőltették) 28 ezer Ft járt... Akkor hol sopánkodott ez a blog? Amúgy a közfoglalkoztatottak átlagkeresete 77 700 forint volt a legutolsó adatok alapján.

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/let/let21306.pdf

5) "elég csak a legfrissebb GDP-adatra gondolni." Amelyik 2011 óta először mutat mind negyedéves, mind éves alapon növekedést? Hát, az tényleg nem rossz, végre...

6) "Egy következő kormány legfontosabb feladata a társadalmi mobilitás csatornáinkat újranyitása lesz. " Hogyne, emlékszem egy vörös háttér előtt sokat prédikáló Gyurcsány Ferenc nevű alakra, aki sokat papolt erről, meg is ígérte, hogy mindenkinek (!) ingyenes (!) lesz az első diploma megszerzése. Majd bevezette az érintettek kb. 80%-át megterhelő képzési hozzájárulást... (Amit a népszavazás aztán el is törölt.)

Egyébként a legtartósabb és leghatásosabb szegénypolitika az, ha minél több embernek van munkalehetősége, és azért korrekt bért kap. Már látszanak is az eredmények:

"a nettó átlagkeresetek 4,8%-kal haladták meg az egy évvel korábbit. "

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/let/let21306.pdf

Tovább rekord alacsony a munkanélküliség, rekord magas a foglalkoztatottság, rekord számban jelennek meg álláshirdetések...

monddazigazatmar 2013.08.22. 12:06:50

4,6 millió mi? :D:D:D
Mit kispályáztok? 18 millió szegény van. Meg orbán vért iszik. Ezek a tények.

desw 2013.08.22. 12:10:29

@barli_brendel_edition:
"Az egykulcsos a zorbán talán egyetlen igazán jó és igazságos döntése"

Egyetértünk!

Mondjuk ha végre eljutna oda a sok aggódó jogvédő balfasz, hogy talán a dolgozó és adót fizető állampolgárokat becsüli meg, és nem az eltartottak jogaiért aggódik mindig... Oké, felébredtem!

marhagyurcsany 2013.08.22. 12:15:25

Azért ezt a 4,6 millió szegényről szóló információt ellenőrizném, mert nem kicsi túlzásnak tűnik... A velem az utcán szembejövő emberek közül nem tűnik minden második hú de szegénynek, inkább talán minden 20. Vidéken sem... Ez egy oltári nagy hazugság lehet...

másik oldalon 2013.08.22. 12:22:48

@tisztapista: "Hivatalos jövedelmük havi 50.000 Ft!
Mélyszegények? Távolról sem."
250.000 a nem hivatalos jövedelmük, sorry, de ez mellément, 50.000 Ft/fő az hivatalosan is 'mélyszegény'.

hondamonda 2013.08.22. 12:24:00

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

"Miről beszélsz? A társadalom "nemszegény" része viszont napi 10-12 órákat melózik, néha két állásban, hétvégén is, és hallani sem akar, hogy megint az ő kárukra segélyezzék a megélhetési szegényeket."

Pont ez a problema. Az aldozat, amirol beszelek az lenne, hogy a tarsadalom erteket elo nem allito, inaktiv resze egy idore megelegedne szerenyebb eletszinvonallal. A jelenlegi szintet csak az aktivak kizsigerelesevel kepesek fenntartani.

Muzsikok közt 2013.08.22. 12:34:54

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Németországban nincs válság, sőt nyertek rajta.

Mindenhol máshol bukó van, sok helyen(nyugaton is) nagyobb mint nálunk.

Munkanélküliség Mo-10 Spa-25 Gör-40!!!???

zZz 2013.08.22. 12:59:19

@desw: úgy van! Bezzeg a hülye nyugat, ahol három- vagy többkulcsos rendszert alkalmaznak! Szarul is élnek. Ja várjunk csak...

iksz.beszolunk.hu/0-os-adot-200-ezerig-nem-kerul-tobbe-az-egykulcsos-adonal-de-a-keresok-85-a-jobban-jarna-tamogasd/

barli 2013.08.22. 13:03:06

@zZz: és hány százalékot kapsz kézhez a bruttódból? Többet, az biztos

desw 2013.08.22. 13:03:17

@zZz:
"úgy fogalmaznék, hogy ezeket is kéne. Igen, kéne."

A kiadáscsökkentéssel kellene kezdeni, és akkor nem kerülne egyre nagyobb szarba az ország. Jelenleg a valós probléma (többet költ az ország mint tehetné) elkenése megy 20 éve.

"Ettől függetlenül az egykulcsos rendszer méltánytalan. Aki azt hiszi, hogy "mindenkinek adott a lehetőség", egyszerűen tájékozatlan és hiányzik belőle az empátia. Valaki komolyan azt hiszi, hogy minden ember ugyanolyan feltételekkel, esélyekkel és lehetőségekkel fut neki az életnek"

Ez vicc, ugye? Tehát ha valaki gyorsabban tud futni, mint én, akkor törjük el a lábát az esélyegyenlőség jegyében, mi? Nem az adórendszerben kell ezt kompenzálni!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.22. 13:04:30

@Bretschneider detektív:

A szó szoros értelmében nem vagyok. Persze véleményem szokott lenni a legtöbb kérdésben. Miért kevered a 2 dolgot?

Muzsikok közt 2013.08.22. 13:15:27

@mizrolist: 'azt ugye tudod, hogy a statisztikába nem számít bele mindenki, aki valóban munka nélkül van - csak azok, akik ellátást kapnak?'

Hazudsz, mint minden komcsi aki kérdez...:) vagy válaszol...:)))

mizrolist 2013.08.22. 13:21:49

@Muzsikok közt: 33 évesen nehezen lehetnék kommunista; úgy meg pláne, hogy sosem voltam MSZP- vagy Fidesz-szavazó :P De mindig öröm látni, hogy ha nincs más érv, akkor jön a jól bevált személyeskedés.

@barli: persze, többet - viszont ezt az okozza, hogy a magyar elvonás brutálisan magas. És nem az szja miatt; csakhogy a többi részéhez sosem nyúlt az Orbán-kormány sem... legalábbis csökkentési céllal.

desw 2013.08.22. 13:27:31

@zZz:

"úgy van! Bezzeg a hülye nyugat, ahol három- vagy többkulcsos rendszert alkalmaznak! Szarul is élnek. Ja várjunk csak..."

Nem a kulcsok száma a leglényegesebb, hanem a jövedelelmhatárok, ahol belép a 2. vagy 3. kulcs, és a bért terhelő összes elvonás mértéke (szja + járulékok)

Angliában 3 kulcs van, de a bér összterhelése (szja + járulékok) a 3. kulcs után is csak néhány százalékkal több, mint most MO-on az egykulcsos esetén. És erre akarjátok visszahozni a 2. kulcsot a köcsög "gazdagoknál" bruttó 200 ezertől. Hát, próbálkozzatok csak!

desw 2013.08.22. 13:49:35

@barli_brendel_edition:

De azért kell magas adókulcssal és járulékkal terhelni a béreket, mert sokat költ az állam. Ha kevesebbet költene az állam, akkor kevesebb adót és járulékot kellene beszednie, azaz csökkenthető lenne az adó és járulék, azaz kevesebb csaló lenne...stb. stb

gipsz.jakab 2013.08.22. 14:04:25

mogyoróság jobban tejjesít !

Elijah_Baley 2013.08.22. 14:11:51

@gipsz.jakab: többeknél allergiás reakciót váltott ki!

desw 2013.08.22. 14:32:38

@barli_brendel_edition:

De, baromi sokat költ a magyar állam nyugdíjakra, az állami vízfejre (3.200 önkormányzat, sóhivatalok, ...), az állami vállalatokra (máv, bkv, ...) és sok más baromságra!

Nézd meg pl, hogy Angliában vagy Németországban mennyi nyugdíjas, "rokkant" és állami alkalmazott van, és ehhez képest mennyi a "gazdag" MO-on.

"rákfene a részben érthetö fizetési morál"

Ha az adózó azt látja, hogy száz és ezer milliárdok mennek a finanszírozhatatlan rendszerek fenntartására, akkor meg fog tenni mindent (adócsalás, adóoptimalizálás, külföldre költözés), hogy elkerülje az adófizetést.

zZz 2013.08.22. 15:55:50

@barli: kézhez igen, de erre utaltam az előbb. Ez nyílt egocentrizmus. "Nekem jusson több pénz, a többieket leszarom." Ebből teljes mértékben hiányzik a méltányosság.
Másrészt sokat érek azzal, ha a kezembe több pénzt ad, de annyival többet el is vesz. Még rosszabb, ha többet vesz el, mint amennyivel többet adott és sajnos pont az alacsonyabb jövedelmű rétegeknél ez is történik az átalakításoknak hála.

@desw: "Tehát ha valaki gyorsabban tud futni, mint én, akkor törjük el a lábát az esélyegyenlőség jegyében"

Szó nem volt erről! Arról volt szó, hogy aki tehetősebb, az vállaljon nagyobb terhet (és nem, nem egyenes arányosságban). Ezt nevezik méltányosságnak az adózásban. És ez igazságos is, hiszen a gazdag ugyanúgy adózik az első 150ezer Forintja után, mint az, akinek ez az összes fizetése egy hónapban.

desw 2013.08.22. 16:24:18

@zZz:

"Szó nem volt erről! Arról volt szó, hogy aki tehetősebb, az vállaljon nagyobb terhet (és nem, nem egyenes arányosságban). Ezt nevezik méltányosságnak az adózásban."

Ha a jelenlegi szja és járulékok mellé akarsz további szja kulcsokat rakni, akkor az nem méltányos adórendszer, hanem szimpla rablás! Ismétlem: az angol rendszerben a 3. kulccsal van kb ekkor teher a béreken, mint MO-on most egy kulccsal!

Persze amíg találtok balekokat, akik ezt hajlandók finanszírozni, addig ti vagytok a nyerők. Egyelőre azonban én azt látom, hogy megunták a balekok, és inkább lelépnek.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.08.22. 16:25:34

@hondamonda: Igen, így más, bocsánat. Félreéretelek.
@zZz: Felőlem lehet többkulcsos, de az értékhatárokat is vegyük át hozzá. Aztán kiderülne, hogy senki nem esne magasabb kulcsba. Ezen gondolkodj miért.

Blogger Géza 2013.08.22. 17:06:19

@mizrolist: Ez egész egyszerűen nem igaz, urban legend. Az illetékes hivatalok pontosan nyilvántartják az összes munkanélkülit, akárhány hónapja azok. Ezért is tudjuk, hogy mennyi az egy évnél régebben munkanélküli.

"Félmillió alatt maradt júliusban az álláskeresők száma, miközben két megye adta az álláskeresők több mint 20 százalékát. A válság óta az elmúlt két hónapban ment először félmillió alá a regisztrált álláskeresők száma, de a tartós álláskeresők aránya magas, harmaduk, 164 ezer fő legalább egy éve nem talál munkát."

www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/allaskeresok_itt_a_fordulat.1.188090.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

mizrolist 2013.08.22. 17:13:57

@Blogger Géza: és szerinted minden álláskereső regisztrálva is van? :P

balrol 2013.08.22. 17:27:45

@tisztapista: A Tárki felmérése nem ostoba, próbálja kiküszöbölni a hibákat, ahogy a KSH is. Nem csak a "bejelentett", hivatalos statisztikából indulnak ki, hanem mérnek más adatokat is. Ezek szerint az általad leírt család már nem tartozik a szegények közé. Annyiban igazad van, hogy a 4,6 millió szegény a mediánjövedelemhez képest az, de más (például fogyasztást mérő) mutatók alapján is hasonló adatok jönnek ki.

A felvetés azonban jogos, a statisztika sosem megbízható 100%-ig. Ugyanakkor azt tökéletesen jelzi, hogy milyen tendenciák, folyamatok játszódnak le egy országban: ha romlik a statisztika, nagy valószínűséggel a valós helyzet is rosszabbodik. Most pedig pontosan ez a helyzet.

tisztapista 2013.08.22. 20:30:53

@Ikukám: Te érted, amit írtam? 50.000 Ft a hivatalos jövedelmük - ez alapján mélyszegénynek minősülnek. VALÓJÁBAN nem, mert 250.000 Ft a VALÓDI jövedelmük, csak ezt nem mutatja a statisztika.

Ezt csak én tudom, és az összes olyan ember, aki ismeri őket közelről...

@balrol: semmilyen statisztika nem romlott - lásd Blogger Géza hozzászólását. Amiről beszélek, az a következő hazudozás:
- "A fél ország nem él emberhez méltó életet"

Ennek megcáfolásához csak ki kell nyitni a szemedet. És igen, ismerem a vidéket. A fél család ott él. Emberhez méltóan. NEM mélyszegénységben. Néha bejelentett jövedelem nélkül. De megoldják.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.08.23. 08:00:44

@tisztapista: Tudod, épp ez a baj. Hogy szól ez a világ szebbik felén?
-Az emberek többet keresnek, min amennyi a megélhetésükhöz kell. Mit kezdenek a többlettel? Megoldják...

Hogy hangzik ez magyarországon?
-Az emberek kevesebbet keesnek, mint amennyi a megélhetéshez szükséges. Mégis hogy teremtik elő a hiányt? Megoldják...

Ezen a téren is felzárkóztunk. Megoldjuk. Kár, hogy neked csak ennyi megy át, hogy megoldjuk.

infiel 2013.08.28. 07:58:44

@ob.szerver: a demokratikus rendszer ere volt képes, kár áltatni magunkat Orbánizmussal, az egész konstrukció a javak önző, lenyúló elosztására és egyes rétegek társadalmi szintű cserbenhagyására épül, teljesen mindegy ki diktál.

Balról

Balról blog: politikáról - baloldali szemszögből. Cikkek, vélemények értékalapon.

Címkék

15 (1) 2014 (1) 80 (1) adó (1) adózás (1) agrártámogatás (1) ámokfutás (1) andrás (1) ángyán (1) bádogdob (1) baja (2) balliberális (1) balogh (1) baloldal (2) bank (1) békemenet (1) belüli (1) bkv (1) blog (1) börtön (1) budapest (2) bűnöző (1) cinkos (1) családon (1) csalás (1) csányi (1) csökkenés (1) demokrácia (1) devizatartalék (1) együtt (1) ellenzék (1) elnök (1) embertelen (1) erőszak (1) értelmiség (1) eu (2) európai (1) facebook (1) feliratkozás (1) ferenc (1) fidesz (20) Fidesz (1) földtörvény (1) főpolgármester (1) gábor (2) gdp (1) gyula (1) Gyula (1) gyűlöletbeszéd (1) hajléktalan (1) hiba (1) hitel (1) (1) hoffmann (2) hollandia (1) Horn (1) horn (1) horváth (2) időközi (1) imf (1) ingyen (1) iskola (1) jegybank (2) jobbik (2) jobboldal (1) kampány (1) Kerényi Imre (1) kitiltás (1) komondor (1) kormány (3) korrektség (1) korrupció (3) kötelességszegés (1) közgép (1) közösség (1) kritikus (1) kubatov (1) külföld (1) lmp (1) magyarország (1) Magyar Krónika (1) március (1) matolcsy (3) megszorítás (1) méltóság (1) mezőgazdaság (1) miniszterelnök (1) mnb (1) mszp (6) MSZP (1) nav (1) nemzeti (1) népszavazás (1) oktatás (2) orbán (15) paks (1) parlament (1) pintér (1) pisa (1) politika (4) politikai (1) putyin (1) regisztráció (2) rendelet (1) scheppele (1) szabadság (1) szabadságharc (2) szegénység (1) széles (1) születésnap (1) támogatás (1) tárki (1) tarlós (2) törvény (2) tranzakciós (1) unió (2) utak (1) választás (1) választási (3) varga (1) vitézy (1) vona (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása